✓ Officieel VELUX dealer
✓ Klantbeoordeling: 4,8 / 5
✓ Ook afhalen in Leiderdorp
G
4.8 Google Reviews 1191 reviews ★ ★ ★ ★ ★ Beoordeel ons
VELUX Dealer
Wij kunnen ook jouw dakraam plaatsen Bezoek ook onze showroom
Officieel VELUX Dealer

Al onze producten zijn 100% origineel VELUX

Laagste prijzen

Tot 40% korting op alle VELUX producten

Klantbeoordeling: 4.8/5

Uit 1191 beoordelingen van klanten

Ook afhalen mogelijk

Op 3 min van de A4 in Leiderdorp

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
Privacy- en cookiebeleid

Hier vindt u meer informatie over ons privacy- en cookiebeleid

Zie hieronder voor informatie betreffende ons privacy- en cookiebeleid

Wat zijn cookies?

Cookies zijn eenvoudige kleine bestandjes die naar uw computer worden gestuurd wanneer u een website bezoekt. De daarin opgeslagen informatie wordt bij een volgend bezoek aan dezelfde website weer teruggestuurd. Cookies maken het voor ons mogelijk om u automatisch te herkennen wanneer u onze site weer bezoekt, zodat wij uw ervaring persoonlijker kunnen maken en een betere service kunnen bieden. Wij gebruiken cookies (en gelijksoortige browser data, zoals Flash cookies) om fraude te voorkomen en voor andere doeleinden. Als uw browser settings zo ingesteld zijn dat cookies van onze website geweigerd worden dan kunt u een bestelling niet afronden of gebruik maken van bepaalde eigenschappen van onze website, zoals het bewaren van artikelen in uw winkelwagentje of het ontvangen van persoonlijke aanbevelingen. Wij raden u daarom ten zeerste aan om uw browser zo in te stellen dat deze cookies van onze website accepteert. Google (lees meer op AdWords.Google.com)

  • Cookie naam : IDE
  • Cookie levensduur: 13 maanden
  • Opgeslagen onder domein: doubleclick.net

U kunt zich afmelden voor Google’s gebruik van cookies door een bezoek te brengen aan de Google advertising opt-out pagina. Meer informatie hierover vindt u hier: www.Google.com/policies/Technologies/Ads/

Privacy beleid

Wij van Dakplaza. respecteren en beschermen uw privacy. Hieronder kunt u lezen hoe we omgaan met uw persoonsgegevens.
In dit Privacybeleid wordt beschreven hoe we uw gegevens verwerken, opslaan en gebruiken. Dit Privacybeleid is in overeenstemming met de Algemene verordening gegevensbescherming van de EU en het Nederlands recht.
Dakplaza. is verantwoordelijk voor de verzameling, opslag en verwerking van uw gegevens. Sommige gegevens vragen we u persoonlijk, andere gegevens worden automatisch verzameld.

  1. Welke persoonsgegevens verzamelen we en waarom
    De persoonsgegevens die u aan ons verstrekt en gegevens die worden verzameld door onze digitale platforms worden gebruikt om ons een beter inzicht te verschaffen in onze consumenten en de relevantie van onze communicatie en aanbiedingen te bevorderen op alle punten waar u in aanraking komt met Dakplaza. Dakplaza. verzamelt persoonsgegevens om onze producten en informatie te leveren aan dealers, distributeurs, opdrachtnemers, klanten en zakenpartners en om te voldoen aan relevante wetgeving. Als een persoon ervoor kiest bepaalde persoonsgegevens niet aan ons te verstrekken, zijn we mogelijk niet in staat zaken te doen met de betreffende persoon of met de organisatie van die persoon, of de gevraagde producten en/of informatie aan de betreffende producten te leveren. Hieronder volgen de belangrijkste categorieën van gegevens die worden verzameld door Dakplaza. en de doeleinden waarvoor de gegevens worden verzameld:

1.1 In het kader van algemene bedrijfsactiviteiten van Dakplaza verzamelen we persoonsgegevens van personen, werknemers, leveranciers (inclusief externe serviceproviders), opdrachtnemers, verwante bedrijven, agenten en zakelijke klanten. Tot deze gegevens behoren mogelijk de naam, contactgegevens en andere gegevens van een persoon die nodig zijn voor dienstverbanddoeleinden of om zaken te doen met u of uw organisatie.

1.2 Om te helpen bij vragen
U kunt ervoor kiezen ons persoonsgegevens te verstrekken, met inbegrip van uw naam, e-mailadres of andere contactgegevens, wanneer u contact met ons opneemt per telefoon, e-mail, post of via onze digitale platforms. Deze gegevens stellen ons in staat om te reageren op aanvragen voor informatie over bijvoorbeeld onze producten, om regelingen te treffen voor metingen en voor het opstellen van een offerte voor installatie van de producten, of om een afspraak te maken voor onderhoud aan producten. De gegevens worden doorgegeven aan betrokken onafhankelijke installateurs of dealers om ons te helpen klanten bij te staan bij hun vragen of regelingen te treffen voor services, zoals een servicebezoek of een offerte.

1.3 Klanten en potentiële klanten
We kunnen persoonsgegevens van klanten en potentiële klanten verzamelen, waaronder naam, contactgegevens, betaal- en creditcardgegevens en andere gegevens die we nodig hebben om zaken te doen met de persoon of organisatie. We kunnen de gegevens doorgeven aan dealers of onafhankelijke installateurs voor het verwerken van de order van de klant, met inbegrip van het treffen van regelingen voor het bezorgen van producten aan de klant of het bijstaan van de klant bij vragen.

Als u een aankoop gedaan heeft via de account omgeving van de dakraamshop.nl (nadat u ingelogd bent), zal uw order voor u zichtbaar blijven voor een periode van 12 maanden nadat de order aan u is geleverd. Na 12 maanden wordt de order geanonimiseerd. Hierdoor kunt u na deze periode van 12 maanden de order niet meer inzien.

1.4 Marketingcommunicatie
Met uw toestemming kunnen we uw persoonsgegevens gebruiken om u te informeren over onze zakelijke activiteiten, producten en services. Indien u niet wilt dat we uw persoonsgegevens op deze wijze gebruiken, of niet wilt dat we u verder nog informatie toesturen, kunt u zich op elk moment afmelden voor onze nieuwsbrief. Onderaan onze verschillende communicatiekanalen kunt u een koppeling vinden waarmee u zich kunt afmelden, of u kunt zich afmelden door contact met ons op te nemen via e-mail of per post.

1.5 Bezoekers- en klantenenquêtes
We kunnen persoonsgegevens verzamelen van klanten of bezoekers aan onze websites in het kader van enquêtes over onze services en producten. Deze gegevens worden niet zonder uw toestemming gebruikt voor marketingcommunicatie.

1.6 Naleving van de wet
We kunnen persoonsgegevens verzamelen waar dat wordt vereist of toegestaan door de wet.
Persoonsgegevens en niet-persoonlijke gegevens die door ons worden verwerkt worden beschouwd als vertrouwelijk en worden niet verkocht of in lease gegeven aan derden.

  1. Hoe we uw gegevens verzamelen
    We verzamelen de gegevens die u aan ons verstrekt op het moment dat u producten, services of informatie van ons aanvraagt, zich bij ons inschrijft, deelneemt aan openbare forums of andere activiteiten op onze websites en in onze apps, deelneemt aan klantenenquêtes, of op andere wijze met ons communiceert.

2.1a Gebruik van cookies We verzamelen gegevens door middel van diverse technologieën, zoals cookies. Tot de gegevens die we verzamelen behoren onder andere gegevens met betrekking tot bezoeken aan onze websites en toepassingen, of het gebruik van onze toepassingen op sites of platforms van derden. Cookies zijn kleine bestanden waarmee informatie wordt opgeslagen op de computer, mobiele telefoon of een ander apparaat van een persoon. Ze stellen de entiteit die het cookie op het apparaat van de persoon heeft geplaatst in staat om die persoon te herkennen op verschillende websites en apparaten en/of in verschillende browsersessies. Cookies dienen diverse nuttige doeleinden. Ze helpen ons en derden bijvoorbeeld inzicht te verkrijgen in welk deel van onze website het populairst is door ons te laten zien welke pagina’s en functies door bezoekers worden gebruikt en hoeveel tijd ze op de pagina’s doorbrengen.

2.1b Wanneer u onze klantenservice belt, wordt het gesprek opgenomen voor trainingsdoeleinden. Het gesprek kan persoonlijke data bevatten. Wij gebruiken de opgenomen gesprekken om onze medewerkers van de klantenservice te trainen. Dit helpt ons de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Wij slaan de gesprekken voor een periode van 3 maanden op. Deze periode heeft geen betrekking op de persoonlijke data die van toepassing is op een wettelijke overeenkomst tussen u en ons, zoals bijvoorbeeld het doen van een aankoop in onze shop.

2.2 Google Analytics
Onze website maakt gebruik van Google Analytics, een service voor webanalyse van Google Inc. (“Google”). Google Analytics maakt gebruik van cookies die het mogelijk maken om uw gebruik van de website te analyseren. De informatie over uw gebruik van onze website die door het cookie wordt gegenereerd wordt doorgaans verzonden naar een server van Google in de VS en aldaar opgeslagen. Als IP-anonimisering is geactiveerd op de website, wordt uw IP-adres door Google vooraf ingekort indien u zich bevindt in een van de lidstaten van de Europese Unie of een ander land dat deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte. Slechts in uitzonderlijke gevallen wordt het volledige IP-adres verzonden naar een Google-server in de VS en aldaar ingekort. Google gebruikt deze gegevens om uw gebruik van de website te evalueren en rapporten op te stellen over websiteactiviteiten voor de exploitant van de website, en om andere diensten te leveren aan de exploitant van de website in verband met het gebruik van de website en het gebruik van internet. Het IP-adres dat door Google Analytics wordt verkregen in het kader van Google Analytics wordt niet gekoppeld aan andere Google-gegevens. U kunt het opslaan van cookies blokkeren in de instellingen van uw browser. Houd er echter rekening mee dat u mogelijk niet alle functies van onze website kunt gebruiken als u dat doet. Verder is het mogelijk de verzameling van de gegevens die worden gegenereerd met behulp van het cookie in verband met uw gebruik van de website (met inbegrip van uw IP-adres) alsmede de verwerking ervan door Google te blokkeren door de invoegtoepassing voor uw browser te downloaden en te installeren, die hier beschikbaar is: http://tools.google.com/dlpage.

2.3 Kiyoh
Dakplaza stuurt u binnen 14 dagen na levering van uw bestelling een enquête over uw ervaringen met ons bedrijf/ webshop of onze service. Deze enquêtes worden gebruikt voor het verzamelen van waardevolle feedback van onze klanten en helpen ons onze diensten steeds verder te verbeteren.

  1. Koppelingen naar andere websites
    Deze website bevat koppelingen naar andere websites (zoals Facebook, Google+, YouTube, Pinterest) waarop dit Privacybeleid niet van toepassing is. Let op: we spreken geen goedkeuring uit met betrekking tot andere websites en de inhoud daarvan. We raden u aan de privacyverklaring te lezen van elke website die u bezoekt.
  2. Delen van uw gegevens met andere bedrijven
    We delen uw persoonsgegevens niet, uitgezonderd in enkele situaties, zoals:
  • Wanneer bedrijven diensten verlenen namens ons, bijvoorbeeld pakketten bezorgen. Het is deze bedrijven niet toegestaan uw persoonsgegevens te gebruiken voor andere doeleinden dan om te voldoen aan onze opdracht of aan wettelijke voorschriften.
  • Wanneer we persoonsgegevens delen met derden om de veiligheid van onze klanten te waarborgen, om onze rechten en eigendommen te beschermen, om te voldoen aan gerechtelijke processen, of in andere gevallen waarin we te goeder trouw geloven dat bekendmaking wettelijk vereist is.
  • Wanneer u ons toestaat uw persoonsgegevens te delen met een ander bedrijf, bijvoorbeeld:
    • Wanneer u besluit uw persoonsgegevens te delen met zorgvuldig geselecteerde bedrijven zodat zij u aanbiedingen en promoties kunnen toezenden met betrekking tot hun producten en services.
    • Wanneer u ons opdraagt uw persoonsgegevens te delen met externe sites en platforms, bijvoorbeeld sociale netwerksites.
  1. Uw zeggenschap en keuzevrijheid
    We bieden u een zekere mate van zeggenschap en keuzevrijheid met betrekking tot de verwerking, het gebruik en het delen van uw gegevens door ons. Overeenkomstig het plaatselijk recht beschikt u mogelijk onder andere over de volgende zeggenschap en keuzevrijheid:
  • U kunt uw keuzes met betrekking tot abonnementen en nieuwsbrieven wijzigen
  • U kunt kiezen of u marketingcommunicatie van ons wilt ontvangen over producten en services waarvan wij denken dat deze mogelijk voor u interessant zijn.
  • U kunt kiezen of we uw persoonsgegevens delen met andere bedrijven, zodat zij u marketingcommunicatie kunnen toezenden met betrekking tot hun producten en services.
  • U kunt kiezen of u gerichte advertenties wilt ontvangen van veel advertentienetwerken, datanetwerken, en providers van marketinganalyse en andere services.
  • U kunt om inzage vragen in de persoonsgegevens die we van u in ons bezit hebben, onjuiste en onvolledige gegevens laten rectificeren, en in sommige gevallen vragen om de gegevens die we van u in bezit hebben te wissen (persoonlijke rechten).

U kunt uw zeggenschap en keuzemogelijkheden uitoefenen, of toegang vragen tot uw persoonsgegevens, door contact op te nemen met de Klantenservice of door de instructies op te volgen in de communicatie die u is toegezonden. Houd er rekening mee dat we, als u ons niet toestaat persoonsgegevens van u te verzamelen, bepaalde producten en services mogelijk niet aan u kunnen leveren, en dat bij sommige services mogelijk geen rekening kan worden gehouden met uw interesses en voorkeuren. Als u vragen hebt over de specifieke persoonsgegevens die we van u verwerken of bewaren, kunt u contact opnemen met de Klantenservice.

  1. Beveiliging, integriteit en bewaren van gegevens
    De beveiliging, integriteit en vertrouwelijkheid van uw gegevens zijn buitengewoon belangrijk voor ons. Daarom hebben we technische, administratieve en fysieke beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd om gegevens te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, bekendmaking, gebruik en wijziging. Van tijd tot tijd herzien we onze beveiligingsprocedures met het oog op recente ontwikkelingen op het gebied van technologie en methoden. Houd er rekening mee dat geen enkele beveiligingsmaatregel volmaakt of ondoordringbaar is, ongeacht onze uiterste inspanningen. We bewaren uw persoonsgegevens zolang als nodig is om de in dit Privacybeleid beschreven doeleinden te realiseren, tenzij een langere bewaarperiode vereist of toegestaan is door de wet.

Uw persoonsgegevens die zijn gebruikt voor de individuele aankoop (naam, adres, e-mail en telefoonnummer) bewaren wij 12 maanden in uw account voor uw overzicht. Wij bewaren uw persoonsgegevens voor de individuele aankoop voor garantiedoeleinden gedurende 2 jaar vanaf het moment van aankoop en voor belastingdoeleinden tot 7 jaar vanaf het moment van aankoop.

  1. Overdracht, opslag en internationale verwerking van gegevens. We zijn actief in veel landen en kunnen uw persoonsgegevens doorgeven aan ons zusterbedrijf VELUX A/S of aan derden op plaatsen verspreid over de hele wereld, voor de doeleinden die worden beschreven in dit Privacybeleid. Wij nemen redelijke stappen om de privacy van uw persoonsgegevens te beschermen, ongeacht waar ze door ons worden overgedragen, opgeslagen of verwerkt. Wanneer we persoonsgegevens gebruiken of bekendmaken die zijn overgebracht vanuit de Europese Unie, houden we ons aan de beginselen van het EU-VS-privacyschild, zoals uitgevaardigd door het Amerikaanse Department of Commerce, hanteren we standaardcontractbepalingen goedgekeurd door de Europese Commissie, implementeren we andere maatregelen waarin het recht van de Europese Unie voorziet om toe te zien op een adequate beveiliging, of verkrijgen we uw toestemming.
  2. Wijzigingen in dit privacybeleid
    Van tijd tot tijd kunnen we dit Privacybeleid wijzigen in verband met nieuwe technologieën, praktijken binnen de sector, regulatieve vereisten, of voor andere doeleinden. We stellen u op de hoogte als deze wijzigingen wezenlijk zijn, en indien dat wordt vereist door het toepasselijk recht, vragen we u om uw instemming.
  3. Opmerkingen en vragen
    Als u opmerkingen of vragen hebt met betrekking tot dit Privacybeleid, verzoeken we u contact op te nemen met onze Klantenservice. Onze sites en applicaties bevatten mogelijk koppelingen naar andere sites die niet ons eigendom zijn of niet onder ons toezicht staan, en we zijn niet verantwoordelijk voor de privacypraktijken van deze sites. We raden u aan waakzaam te zijn wanneer u onze sites of applicaties verlaat en het privacybeleid te lezen van andere sites die mogelijk uw persoonsgegevens verzamelen.
    U kunt een klacht indienen over de wijze waarop we omgaan met uw persoonsgegevens. U kunt contact met ons opnemen via de contactgegevens aan het eind van dit Privacybeleid. Als een klacht wordt ingediend, moeten de naam en contactgegevens van de klager worden doorgegeven aan Dakplaza. We onderzoeken dan de klacht en reageren binnen 30 dagen. Als u vindt dat wij de klacht niet naar tevredenheid hebben opgelost, kunt u een klacht indienen bij de:

Autoriteit Persoonsgegevens
Prins Clauslaan 60
P.O. Box 93374
2509 AJ Den Haag/The Hague
tel: +31 70 888 850
Fax: +31 70 888 8501
e-mail: info@autoriteitpersoonsgegevens.nl
Website: https://autoteitpersoonsgegevens.nl/nl

  1. Contactgegevens
    Deze website is eigendom van Dakplaza B.V. U kunt contact opnemen per e-mail via info@dakraamplaza.nl.
    Dit Privacybeleid werd voor het laatst bijgewerkt in september 2020.
  2. Uw rechten

    Inzagerecht

    U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, in te zien. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.

    Rectificatierecht

    U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te laten aanpassen. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens zijn aangepast.

    Recht op beperking van de verwerking

    U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te beperken. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens tot u de beperking opheft niet langer worden verwerkt.

    Recht op overdraagbaarheid

    U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres afschriften of kopieën van alle gegevens over u die wij hebben verwerkt of in opdracht van ons door andere verwerkers of derden zijn verwerkt. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen wij in een dergelijk geval de dienstverlening niet langer voortzetten, omdat de veilige koppeling van databestanden dan niet langer kan worden gegarandeerd.

    Recht van bezwaar en overige rechten

    U heeft in voorkomende gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door of in opdracht van Dakplaza BV. Als u bezwaar maakt zullen wij onmiddellijk de gegevensverwerking staken in afwachting van de afhandeling van uw bezwaar. Is uw bezwaar gegrond dat zullen wij afschriften en/of kopieën van gegevens die wij (laten) verwerken aan u ter beschikking stellen en daarna de verwerking blijvend staken. U heeft bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden onderworpen. Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent u van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacyzaken.

Updated: september 2023 PDF version
Algemene voorwaarden

Hier vindt u onze algemene voorwaarden

Hieronder vindt u de algemene voorwaarden voor particulieren en bedrijven. Wanneer u een bestelling bij ons plaatst, gaat u akkoord met deze voorwaarden.

Bovenaan vindt u de algemene voorwaarden voor particulieren. Daaronder volgen de algemene voorwaarden wanneer u als bedrijf zaken met ons doet.

Algemene Verkoopvoorwaarden voor PARTICULIEREN:

DEFINITIES

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten van Dakraamplaza.nl en Dakplaza.com, handelend onder de naam Dakplaza B.V. (hierna onder meer te noemen: “Dakplaza”, “wij” en “ons”).
  • Deze algemene voorwaarden zijn bindend en dienen zorgvuldig te worden gelezen.
  • Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  • Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Als u vragen of opmerkingen heeft over deze algemene voorwaarden, neem dan gerust contact met ons op.

Artikel 1 – Identiteit van het bedrijf

Dakplaza BV is gevestigd te Obool 8 (2353 TG) Leiderdorp, Nederland en ingeschreven in het handelsregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 83789014.
Onze contactgegevens zijn: e-mailadres: info@dakraamplaza.nl. (openingstijden: maandag tot vrijdag, 09.00 – 16.00 uur.

Artikel 2 – De overeenkomst

  1. Een overeenkomst tussen u en ons is alleen geldig als u ten minste 18 jaar oud bent. Dit houdt in dat wij geen enkele verplichting jegens u hebben indien u nog geen 18 jaar bent. Dit geldt ongeacht of wij u een orderbevestiging sturen. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt u dat u ten minste 18 jaar bent.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op uw bestelling en maken deel uit van de overeenkomst tussen u en ons.
  3. Wij kunnen gegevens aangaande uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres vastleggen ten behoeve van de afhandeling van uw bestelling. Zie ons Privacy- en cookiebeleid voor meer informatie.
  4. Wij kunnen uw creditcard-, betaalpas- of bankgegevens doorgeven ten behoeve van de afhandeling van uw bestellingen en retouren.
  5. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 7, tot stand op het moment van aanvaarding door de particuliere consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  6. Indien u het aanbod langs de elektronische weg heeft aanvaard, zal onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod aan u bevestigd worden. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door ons is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  7. Wij kunnen ons binnen de wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument afnemer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien wij op basis van dit onderzoek kunnen wij weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  8. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. Wij zijn gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Wij maken gebruik van afbeeldingen die een waarheidsgetrouwe weergave zijn van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Wij kunnen niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

Artikel 4 – Herroepingsrecht voor consumenten.

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een door de consument aangegeven vertegenwoordiger. Met uitsluiting van het bepaalde in artikel 5.
  2. Tijdens de bedenktijd dient er zorgvuldig te worden omgegaan met het product en de verpakking. Het product kan slechts worden uitgepakt of gebruikt worden voor zover dat nodig is om het product te kunnen beoordelen. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking (geen geopende verpakkingen) aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, aan ons kenbaar te maken per email @. Indien de consument gebruik wilt maken van zijn herroepingsrecht dan dient het product binnen 14 dagen retour te worden gestuurd sturen. De bewijslast dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd ligt bij de consument welke kan worden aangetoond door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht kan de overeenkomst niet meer ontbonden worden.
  5. Er kan er geen aanspraak worden gemaakt op het herroepingsrecht door de consument.
    • Indien het product vervaardigd is volgens specificaties van de klant, of als het product niet geprefabriceerd is en vervaardigd is op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument;
    • Indien het product duidelijk voor een specifieke persoon bestemd is die door hun aard niet kan worden teruggezonden;
    • Indien de behandeling van de verpakking verder is gegaan dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerking en de werking van het product vast te stellen.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 Artikel 5 – Kosten in geval van herroeping

  1. De kosten van terugzending komen voor zijn rekening van de klant.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen met dien verstande dat wij het product reeds hebben terugontvangen of een bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

Artikel 6 – De prijs

  1. De prijzen van goederen zijn gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde kostprijzen. Verhogingen hiervan, die door de verkoper niet konden worden voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zet fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 7 – Levering van de producten

  1. Wij nemen uw bestelling zo spoedig mogelijk in behandeling. Op onze orderbevestiging wordt de geschatte levertijd vermeld. Wij hebben de wettelijke plicht om de producten binnen 30 dagen na bevestiging van uw bestelling naar u te verzenden tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn.
  2. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  4. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  6. Uw bestelling wordt geleverd op de wijze die is vermeld op onze orderbevestiging. Afhalen van uw bestelling uit ons magazijn is alleen mogelijk op afspraak. Kiest u ervoor om een product af te halen dat op voorraad is, dan ontvangt u automatisch een bevestiging met een afhaaldatum. Mocht u het product op een andere datum willen afhalen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
  7. Als de levering van onze producten is vertraagd door een gebeurtenis buiten onze macht, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op, uiterlijk 30 dagen nadat de bestelling is bevestigd. In geval van vertraging nemen we maatregelen om de gevolgen van de vertraging zoveel mogelijk te beperken. Zo lang wij dit doen zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen die het gevolg zijn van die gebeurtenis, maar als er een risico is op een substantiële vertraging, kunt u contact met ons opnemen om de overeenkomst te ontbinden en restitutie te ontvangen voor eventuele betaalde, maar niet ontvangen producten. Als u het contract opzegt in verband met een vertraging, storten we het betaalde bedrag terug.
  8. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Dakplaza kenbaar heeft gemaakt.

Artikel 8 – Betaling

  1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  2. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
  3. Materialen worden geleverd na ontvangst van de betaling, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 9 – Overmacht

  1. Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.
  2. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van verkoper.
  3. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.
  4. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
  5. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.

Artikel 10 – Eigendomsvoorbehoud en retentierecht

  1. De bij koper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van verkoper totdat koper de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
  2. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft verkoper het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan verkoper worden tegengeworpen.
  3. Koper is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
  4. Koper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud aan koper geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis op eerste verzoek ter inzage te geven.
  5. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft verkoper het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat koper volledig en conform afspraak heeft betaald.
  6. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van koper zijn de verplichtingen van koper onmiddellijk opeisbaar. 

Artikel 11 – Garantie

  1. Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. Verkoper garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van twee kalenderjaren na ontvangst van het verkochte door koper.
  2. De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen verkoper en koper een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een inbreuk op een garantie steeds volledig voor rekening en risico van verkoper komen en dat verkoper zich ter zake een inbreuk op een garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt ook als de inbreuk bij koper bekend was of bekend had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek.
  3. De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor verkleuring van niet-zichtbare delen, kleurverandering en verbleking veroorzaakt door de zon/condensatie/zure regen/zoute spatten of andere omstandigheden met corroderend effect of die het materiaal aantasten, verkleuring of achteruitgang van het hout als gevolg van het niet ten minste eenmaal in de twee jaar schuren en opnieuw lakken van het hout, knoesten in het hout, natuurlijke kleurvariaties van zowel het hout als het aluminium en staal alsmede lichte onvolmaaktheden – met inbegrip van kleurvariaties in het raam – die het zicht of andere vergelijkbare aspecten niet wezenlijk aantasten, ongeacht of deze als onvolkomenheden kunnen worden aangemerkt.
  4. Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.
  5. De garantietermijn van Dakplaza komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  6. De voorwaarden voor de aanvullende garanties zijn beschreven in de afzonderlijke garanties van VELUX, Altaterra en LuxTra. De voorwaarden van deze garanties en het land waarin u zich bevindt, hebben op geen enkele wijze invloed op uw wettelijke rechten.

Artikel 12 – Onze vaststelling van een eventuele waardevermindering van de producten

Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, mag u de producten hanteren en inspecteren, echter op voorwaarde dat u dit doet met de nodige zorgvuldigheid en op dezelfde manier als gewoonlijk in een winkel is toegestaan. Indien de producten intensiever worden gehanteerd of geïnspecteerd, kan dit tot een waardevermindering van de producten leiden; wij zijn gerechtigd deze waardevermindering in mindering te brengen op de door ons uitgevoerde terugbetaling van de van u ontvangen betaling, of de waardevermindering bij u in rekening te brengen. Waardeverminderingen worden per geval vastgesteld. Tijdens het hanteren en inspecteren van de producten zoals hiervoor beschreven, mag u de doos openen en de stoffen en kleuren van de producten met de nodige zorgvuldigheid inspecteren, mits de doos wordt geopend zonder deze te beschadigen. Indien de doos is beschadigd, wordt dit gezien als een waardevermindering van de producten. Ook bij installatie van de producten bestaat er een gerede kans op een waardevermindering van de producten. Wij wijzen u erop dat u, zolang de producten in uw bezit zijn en totdat ze aan ons zijn geretourneerd, verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade daaraan.

Artikel 13 – Klachtplicht

  1. Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.
  2. Is een klacht gegrond, dan is verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.

Artikel 14 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
  3. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar de verkoper is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

 

Algemene Verkoopvoorwaarden voor Bedrijven

DEFINITIES

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten van Dakraamplaza.nl en Dakplaza.com, handelend onder de naam Dakplaza B.V. (hierna onder meer te noemen: “Dakplaza”, “wij” en “ons”).
  • Deze algemene voorwaarden zijn bindend en dienen zorgvuldig te worden gelezen.
  • Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  • Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Als u vragen of opmerkingen heeft over deze algemene voorwaarden, neem dan gerust contact met ons op.

Artikel 1 – Identiteit van het bedrijf

  1. Dakplaza BV is gevestigd te Obool 8 (2353 TG) Leiderdorp, Nederland en ingeschreven in het handelsregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 83789014.
    Onze contactgegevens zijn: e-mailadres: info@Dakplaza.com (wellicht aanpassen naar ander email adres?), openingstijden: maandag tot vrijdag, 09.00 – 16.00 uur.
  2. De wederpartij van Dakplaza wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtgever, klant of koper.
  3. Partijen zijn Dakplaza en opdrachtgever samen.

Artikel 2 – De overeenkomst

  1. Een overeenkomst tussen u en Dakplaza kan alleen worden aangegaan als Dakplaza een geldig btw-nummer is verstrekt. Bij registratie vragen we u ook om uw bedrijfsregistratiedocument te uploaden zodat we het btw-nummer kunnen valideren.
  2. Een overeenkomst tussen u en ons is alleen geldig als de eigenaar van een eenmanszaak of de vertegenwoordiger van opdrachtgever/koper ten minste 18 jaar oud is.
  3. Als u ervoor kiest om een account op onze site aan te maken, valideren we eerst uw e-mailadres, voordat u het registratieproces kunt voltooien.
  4. Wij kunnen uw bestelling accepteren en verwerken, ongeacht waar u zich bevindt. Wij voldoen alleen aan alle verplichtingen als we de juiste gegevens van u hebben ontvangen. Door uw bestelling te plaatsen, gaat u akkoord met het volgende:
  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op uw bestelling en maken deel uit van de overeenkomst tussen u en ons.
  • De vermelde prijzen en kosten in deze onlinewinkel zijn door u bevestigd tijdens het bestelproces.
  • Wij kunnen gegevens aangaande uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres vastleggen ten behoeve van de afhandeling van uw bestelling. Zie ons Privacybeleid voor meer informatie.
  • Wij kunnen gegevens met betrekking tot uw creditcard of betaalpas doorgeven ten behoeve van de afhandeling van uw bestellingen, retouren of kortingen.
  • We maken een accountpagina voor uw bedrijf aan, zodat u een overzicht van uw bestellingen hebt en hier bij assistentie aan kunt refereren.
  1. Indien u het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigd Dakplaza onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Deze (B2B) overeenkomst kan niet ontbonden worden.
  2. Na de overeenkomst gemaakte aanvullende afspraken, wijzigingen en/of toezeggingen, hetzij mondeling, hetzij schriftelijk gedaan door ons personeel, vertegenwoordigers of andere tussenpersonen, zijn niet bindend, tenzij deze door ons aan de wederpartij schriftelijk worden bevestigd.
  3. Indien tijdens de verkoop van bepaalde producten bijzondere voorwaarden zijn overeengekomen, prevaleren deze bijzondere voorwaarden voorzover ze betrekking hebben op die bepaalde producten en voor zover zij in strijd zijn met de algemene voorwaarden.
  4. Wij kunnen ons binnen de wettelijke kaders op de hoogte stellen of de opdrachtgver/koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien wij op basis van dit onderzoek kunnen wij weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. Al onze aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend, ook indien het aanbod een termijn voor aanvaarding inhoudt. Wij zijn gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door opdrachtgever mogelijk te maken. Wij maken gebruik van afbeeldingen die een waarheidsgetrouwe weergave zijn van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Dakplaza niet.
  3. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  4. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Wij kunnen niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

Artikel 4 – Herroepingsrecht (B2B):

Annuleringen voor B2B zijn uitsluitend toegestaan, na overleg met Dakplaza, indien deze schriftelijk worden gedaan, en wel binnen 24 uur na bestelling. In geval van annulering is de opdrachtgever/koper aan Dakplaza verschuldigd alle in redelijk gemaakte kosten, onverminderd het recht van Dakplaza op vergoeding van volledige schade. Niet standaard voorraadmateriaal en speciaal besteld materiaal, kan door de B2B niet geretourneerd en niet geannuleerd worden, er geldt dus een afname verplichting.

Artikel 5 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de Dakplaza producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de Dakplaza geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de dakplaza niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
  5. De prijzen die Dakplaza hanteert zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

Artikel 6 – Betaling, rente, verzuim en zekerheid

  1. Dakplaza mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan tenzij anders overeengekomen.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, alle facturen aan het adres van diezelfde opdrachtgever/koper en/of aan hem of haar gelieerde entiteiten direct opeisbaar, ongeacht al of niet verstreken vervaltermijnen. Directe en algehele opeisbaarheid verschijnt ook in het geval van insolventie van opdrachtgever koper en/of aan hem of haar gelieerde entiteiten en/of in situaties waarin Dakplaza gerede twijfel heeft aan een correcte nakoming van (betaling)verplichtingen door opdrachtgever/koper.
  4. Dakplaza behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk  te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten. Dakplaza behoudt zich het recht voor om haar af- en/of (op)leveringen op te schorten en/of te staken totdat een voorschot en/of zekerheid is ontvangen. Zulks ook, indien een opeisbare factuur/vordering door opdrachtgever/koper

onbetaald wordt gelaten en/of Dakplaza anderszins gerede twijfel heeft over een juiste nakoming van (betalings)- verplichtingen.

  1. Indien de opdrachtgever/koper niet binnen de overeengekomen termijn heeft betaalt, dan is Dakplaza gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand, conform artikel 6:119 sub a BW, voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de opdrachtgever/koper in verzuim is, waarbij een gedeelte van de maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de opdrachtgever/koper in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en alle door Dakplaza gemaakte kosten die verbonden zijn aan het betaald krijgen van een niet (geheel) en of en/of tijdig betaalde factuur, alsmede alle kosten verbonden aan het in- en/of buiten rechte verhaald (laten) krijgen van een factuur, komen voor rekening van opdrachtgever/koper. Zulks, op basis van een vast percentage 15%, gerekend over een opeisbare vordering inclusief BTW en vermeerderd met verschuldigde debetrente tot de dag van ter incassoname tezamen, met een minimum van € 500,00.
  3. In het geval er (buiten)gerechtelijke (incasso)kosten verschuldigd zijn, strekken betalingen van latere datum door en of namens opdrachtgever/koper gedaan, achtereenvolgens in mindering ter voldoening van verschuldigde (buiten)gerechtelijke incassokosten, gerechtelijke kosten, rente en tot slot van de facturen van Dakplaza. Dat laatste in volgorde van factuurdatum en nadrukkelijk ongeacht aan een betaling meegegeven kenmerken.

Artikel 7 – Levering van de producten

  1. Door Dakplaza opgegeven af- en/of (op)levertijden en -termijnen gelden steeds bij benadering en zijn nimmer fatale tijden en termijnen. Termijnen vangen aan op de datum waarop Dakplaza een order/overeenkomst schriftelijk heeft bevestigd. Zulks, mits Dakplaza op dat moment de beschikking heeft over alle benodigde gegevens en informatie.
  2. Een overeengekomen levertijd en/of -termijn is niet fataal. Vindt levering door en/of namens Dakplaza niet op een overeengekomen datum en/of binnen een overeengekomen termijn plaats, dan is Dakplaza eerst in verzuim nadat een opdrachtgever/koper haar schriftelijk heeft gesommeerd om alsnog binnen een redelijke termijn te leveren/gevolg te geven aan haar verplichtingen voortvloeiend uit een tussen partijen schriftelijk gesloten overeenkomst.
  3. Opdrachtgever/koper kan een opdracht en/of overeenkomst niet annuleren en/of ontbinden wegens overschrijding van een levertijd en/of termijn. Zulks geldt eveneens voor wat betreft de weigering van producten en/of diensten. Opdrachtgever/koper heeft geen recht op schadevergoeding -in welke vorm dan ook- bij overschrijding van een levertijd en/of -termijn.
  4. Als moment van (af)levering geldt het door en/of namens Dakplaza aanbieden van een product en/of dienst op een overeengekomen plaats en/of tijdstip, ook indien opdrachtgever/koper het product niet (persoonlijk) in ontvangst neemt.
  5. Voor wat betreft afwijkende leveringen buiten reguliere werktijden van Dakplaza, waarbij te denken valt aan (af)leveringen buiten genoemde dagen en tijdsbestek, niet regulier transport, niet naast het transportmiddel, afwijkend soort transportmiddel en/of met een opdracht tot hijsen van de (af) te leveren producten -zonder in opsomming volledigheid te pretenderen-, kunnen afzonderlijke en aanvullende (bezorg)tarieven van toepassing zijn.
  6. Indien een levering meer tijd vergt dan door partijen overeengekomen, dan wel -bij gebreke van expliciete afspraken ter zake- meer tijd vergt dan redelijk en billijk te noemen is, komen de uit die vertraging voortvloeiende kosten en/of schade voor rekening van opdrachtgever/koper.
  7. Indien er geen concrete af- en/of (op)leverdatum is overeengekomen, zal opdrachtgever/ koper uiterlijk binnen drie maanden na schriftelijke (opdracht)bevestiging van Dakplaza moeten afnemen. Door opdrachtgever/koper bestelde, maar na drie maanden nog immer niet afgenomen producten en/of diensten, kunnen in dat geval per direct bij opdrachtgever/ koper in rekening worden gebracht ook indien er drie maanden na de bij dit lid vermelde termijn zijn verstreken.
  8. Als plaats van levering geldt het adres dat de opdrachtgever/koper aan Dakplaza kenbaar heeft gemaakt.
  9. Opdrachtgever/koper wijst de losplaats aan en staat ervoor garant dat Dakplaza en/of een transporteur namens haar de losplaats vanaf de openbare weg te allen tijde goed en veilig kan bereiken en/of verlaten. Die garantie geldt bovendien voor de losplaats zelf. Indien er van de openbare weg naar de losplaats, tijdens de lossing of tijdens de terugkeer van de plaats van lossing naar de openbare weg, schade aan het transportmiddel en/of andere zaken van Dakplaza en/of de door haar ingeschakelde transporteur wordt berokkend, ongeacht of die schade berokkend wordt door een doen en/ of nalaten van direct en/of indirect aan opdrachtgever/koper gelieerde personen, is opdrachtgever/koper voor dientengevolge ontstane schade aansprakelijk.
  10. Vertragingen, extra werkzaamheden, extra materialen, extra tijd, in het algemeen alle factoren en/of omstandigheden -zonder in opsomming volledigheid te pretenderen-, die opdrachtgever/koper direct en/of indirect te verwijten zijn en/ of derden namens hem of haar, door een doen en/of nalaten ontstaan, komen voor rekening van opdrachtgever/koper.
  11. Opdrachtgever/koper is gehouden om producten onmiddellijk na af- en/of (op)levering en/of bij aankomst op een losplaats grondig te controleren op gebreken, zoals transportschade, afwijkende afmetingen, afwijkende hoeveelheden -zonder in opsomming volledigheid te pretenderen-. Gebreken dienen direct -doch uiterlijk binnen drie werkdagen na af- en/of (op)levering- schriftelijk aan Dakplaza kenbaar gemaakt te worden. Zulks, op straffe van verval van het recht op reclame.

Artikel 8 – Retourneringen

  1. Retourzendingen worden enkel geaccepteerd indien zulks vóóraf schriftelijk tussen partijen is overeengekomen of dwingend recht zulks voorschrijft. Alle uit een retourzending voortvloeiende schade en/of kosten, komt/komen voor rekening van opdrachtgever/koper, tenzij opdrachtgever/koper binnen een redelijke termijn aantoont dat de geretourneerde producten niet voldoen aan eisen die daar in alle redelijkheid aan gesteld mogen worden.
  2. In het geval er een mogelijkheid tot retournering tussen partijen is overeengekomen, heeft zulks enkel te gelden voor wat betreft producten die Dakplaza op voorraad houdt.
  3. Retournering dient uiterlijk binnen vier weken na af- en/of (op)levering te hebben plaatsgevonden, middels bewijsbare ontvangst door Dakplaza.
  4. Beschadigde producten en/of producten in een beschadigde verpakking, kunnen nimmer worden geretourneerd.
  5. Dakplaza behoudt zich het recht voor om bij retournering 15% van het desbetreffende factuurbedrag exclusief BTW ter zake kosten bij opdrachtgever/koper in rekening te brengen met een minimum van € 45,00 exclusief BTW per factuur.

Artikel 9 – Verzekering, risico en eigendormsvoorbehoud

  1. Opdrachtgever/koper verplicht zich geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst, alsook zaken van Dakplaza die bij opdrachtgever/koper aanwezig zijn en zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd, adequaat te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal.
  2. Opdrachtgever/koper geeft op eerste verzoek de polis van deze verzekeringen ter inzage.
  3. De bij opdrachtgever/koper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van Dakplaza totdat opdrachtgever/koper de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan Dakplaza zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  4. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Dakplaza het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan Dakplaza worden tegengeworpen.
  5. Dakplaza is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
  6. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen voortuitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft Dakplaza het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat opdrachtgever/koper volledig en conform afspraak heeft betaald.
  7. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van opdrachtgever/koper zijn de verplichtingen van opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
  8. Opdrachtgever/koper is bij uitsluiting verantwoordelijk voor de juistheid van alle door en/of namens hem of haar verschafte (technische) gegevens/informatie. Eventuele fouten in hoeveelheden, samenstelling, ontwerpen, tekeningen (waaronder begrepen productietekeningen), berekeningen -zonder in opsomming volledigheid te pretenderen-, die gebaseerd zijn op door en/of namens opdrachtgever/koper verschafte gegevens, komen geheel en bij uitsluiting voor rekening en risico van opdrachtgever/koper.

Artikel 10 – Garantie

  1. Dakplaza garandeert dat producten voldoen aan de overeenkomst en vrij van gebreken worden vervaardigd en geleverd. In het geval dat de producten of een onderdeel daarvan binnen 12 maanden na acceptatiegebreken blijken te vertonen in het ontwerp, vakmanschap of de materialen, dan zal Dakplaza naar eigen goeddunken de producten vervangen of repareren of de prijs terugbetalen.
  2. Dakplaza aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verkleuring van niet-zichtbare delen, kleurverandering en verbleking veroorzaakt door de zon/condensatie/zure regen/zoute spatten of andere omstandigheden met corroderend effect of die het materiaal aantasten, verkleuring of achteruitgang van het hout als gevolg van het niet ten minste eenmaal in de twee jaar schuren en opnieuw lakken van het hout, knoesten in het hout, natuurlijke kleurvariaties van zowel het hout als het aluminium en staal alsmede lichte onvolmaaktheden – met inbegrip van kleurvariaties in het raam – die het zicht of andere vergelijkbare aspecten niet wezenlijk aantasten, ongeacht of deze als onvolkomenheden kunnen worden aangemerkt. Verder aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor gebreken of schade die direct of indirect gevolg zijn van: a) foutieve installatie, dat wil zeggen installatie uitgevoerd in strijd met de inbouwinstructies of (bij gebreke van dergelijke instructies) in strijd met goed vakmanschap, b) installatie buiten de aanbevolen installatiegebieden, c) foutieve bediening of verkeerd gebruik, d) veronachtzaming van onderhoud volgens de instructies in de gebruiksaanwijzing of (bij afwezigheid van dergelijke instructies) veronachtzaming van normaal onderhoud, e) gebruik van niet-compatibele vervangingsonderdelen of accessoires (bijvoorbeeld voedingseenheid), f) transport of enige andere vorm van behandeling, g) aanpassingen aan het product, h) overmacht i) andere gebreken of schade die niet te wijten zijn aan materiaal-, productie- of constructiefouten, waarbij de voorgaande opsomming niet uitputtend is.
  3. In het geval van een door Dakplaza gegrond bevonden klacht, heeft zij het recht de onvolkomenheden binnen een redelijke termijn te herstellen dan wel producten te vervangen. Dakplaza is echter niet gehouden tot vergoeding van enige schade direct en/of indirect voortvloeiend uit een gegrond bevonden klacht, behoudens in het geval van opzet en/ of grove schuld.
  4. Klachten leveren nimmer een recht tot opschorting van betalingsverplichtingen op.
  5. Een vordering/klacht van opdrachtgever/koper vervalt onvoorwaardelijk en zonder aankondiging van Dakplaza binnen een jaar nadat feiten en of omstandigheden, waar de vordering/klacht op is gebaseerd, kenbaar zijn geworden.
  6. In het geval dat In het geval opdrachtgever/koper, met inachtneming van de bepalingen van deze algemene voorwaarden, stelt dat de kwantiteit en/of eigenschappen van door Dakplaza af- en/of (op)geleverde producten en/of diensten afwijkt/afwijken van een schriftelijk overeengekomen kwantiteit en/of eigenschappen -aldus buiten toegestane marges in afwijkingen-, kan er een deskundigenrapport worden aangevraagd. De deskundige wordt in overleg door partijen aangewezen. Het deskundigenrapport wordt uiterlijk binnen een maand na dagtekening van de schriftelijk aan Dakplaza kenbaar gemaakte klacht/onvolkomenheid aangevraagd. Bij een staken van stemmen wijst Dakplaza de deskundige aan. De kosten van het deskundigenonderzoek komen voor rekening van de (grotendeels) in het ongelijk gestelde partij. Indien opdrachtgever/koper een product of de manier waarop het product is vervaardigd, wilt laten keuren, kan een keuring alleen plaatsvinden als dit schriftelijk met Dakplaza is overeengekomen en wordt uitgevoerd onder toeziend oog van Dakplaza op een locatie die door Dakplaza is aangewezen. Eventuele kosten komen voor rekening van opdrachtgever/koper.

Artikel 11 – Tussentijdse ontbinding

  1. Dakplaza behoudt zich het recht om zijn verplichtingen op te schorten, de overeenkomst eenzijdig te ontbinden en/of de levering te beëindigen indien: a) de voortgang of levering langer dan acht kalenderweken wordt vertraagd gerekend vanaf de datum van oplevering, b) opdrachtgever/koper zijn betalingsverplichting niet stipt nakomt of de bestelde producten niet tijdig in ontvangst neemt, c) indien de overeenkomst niet kan worden uitgevoerd door oorzaken buiten de schuld van Dakplaza, d) opdrachtgever/koper of direct aan hem of aan hem gelieerde partijen insolvent geraken, e) opdrachtgever/koper het eigendom van het bedrijf geheel of gedeeltelijk overdraagt, f) er beslag wordt gelegd op eigendommen van opdrachtgever/koper of aan hem gelieerde partijen, g) indien onjuiste of verkeerde informatie aan Dakplaza is verschaft door opdrachtgever/koper.
  2. Ingeval van ontbinding heeft Dakplaza het recht om naast het reeds gefactureerde bedrag recht op een bedrag van 25% van het totale orderbedrag inclusief BTW en eventueel vermeerderd met kosten die Dakplaza moet maken in ten gevolge van tussentijds ontbinding van de overeenkomst.
  3. In geval van ontbinding als gevolg van een voorwaarde zoals genoemd in dit artikel, zijn alle vorderingen van Dakplaza onverwijld en geheel opeisbaar.

Artikel 12 – Overmacht

  1. Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.
  2. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van verkoper.
  3. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.

Artikel 13 – Battle of Forms

Deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden prevaleren nadrukkelijk boven algemene leverings-, inkoop-, betalingsvoorwaarden – hoe ook genaamd- van opdrachtgever en/of derden namens hem of haar, ongeacht het stadium waarin deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden aan opdrachtgever ter hand zijn gesteld en/ of opdrachtgever kennis heeft kunnen nemen van (de inhoud van) deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden. Aldus nadrukkelijk ook indien blijkt dat opdrachtgever zijn of haar algemene leverings-, inkoop-, betalingsvoorwaarden -hoe ook genaamd- eerder aan Dakplaza ter hand heeft gesteld.

Artikel 14 – Geheimhouding

  1. Opdrachtgever houdt de informatie die hij (in welke vorm dan ook) van Dakplaza ontvangt en alle andere informatie betreffende Dakplaza waarvan hij weet of redelijker¬wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie betreft waarvan hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de andere Dakplaza schade kan berokkenen, geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen hij de genoemde informatie ook geheimhoudt.
  2. De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

a. die op het moment dat opdrachtgever deze informatie ontving al openbaar was of nadien openbaar is geworden zonder een schending van een op hem rustende geheimhoudingsplicht;

b. waarvan opdrachtgever kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het moment van verstrekken door Dakplaza;

c. die opdrachtgever van een derde heeft ontvangen waarbij deze derde gerechtigd was deze informatie aan opdrachtgever te verstrekken;

d. die door opdrachtgever openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht.

  1. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de uur van deze overeenkomst en voor een periode van drie jaar na het eindigen daarvan.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@dakraamplaza.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Artikel 15 – Boete op overtreding geheimhoudingsplicht of intellectueel eigendomsrecht

  1. Overtreedt opdrachtgever het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of intellectueel eigendom, dan verbeurt opdrachtgever ten behoeve van Dakplaza een onmiddellijk opeisbare boete van € 500,- voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van € 100,- voor elke dag dat die overtreding voortduurt. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  2. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Dakplaza waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Artikel 16 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
  3. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar de verkoper is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Updated: september 2023