✓ Officieel VELUX dealer
✓ Klantbeoordeling: 8,7 / 10
✓ Ook afhalen in Roelofarendsveen
VELUX Dealer
Officieel VELUX Dealer

Al onze producten zijn 100% origineel VELUX

Laagste prijzen

Tot 40% korting op alle VELUX producten

Klantbeoordeling: 8,7

Uit meer dan 1100 recensies

Ook afhalen mogelijk

Op 1 min van de A4 in Roelofarendsveen

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
Privacy- en cookiebeleid

Hier vindt u meer informatie over ons privacy- en cookiebeleid

Zie hieronder voor informatie betreffende ons privacy- en cookiebeleid

Wat zijn cookies?

Cookies zijn eenvoudige kleine bestandjes die naar uw computer worden gestuurd wanneer u een website bezoekt. De daarin opgeslagen informatie wordt bij een volgend bezoek aan dezelfde website weer teruggestuurd. Cookies maken het voor ons mogelijk om u automatisch te herkennen wanneer u onze site weer bezoekt, zodat wij uw ervaring persoonlijker kunnen maken en een betere service kunnen bieden. Wij gebruiken cookies (en gelijksoortige browser data, zoals Flash cookies) om fraude te voorkomen en voor andere doeleinden. Als uw browser settings zo ingesteld zijn dat cookies van onze website geweigerd worden dan kunt u een bestelling niet afronden of gebruik maken van bepaalde eigenschappen van onze website, zoals het bewaren van artikelen in uw winkelwagentje of het ontvangen van persoonlijke aanbevelingen. Wij raden u daarom ten zeerste aan om uw browser zo in te stellen dat deze cookies van onze website accepteert. Google (lees meer op AdWords.Google.com)

  • Cookie naam : IDE
  • Cookie levensduur: 13 maanden
  • Opgeslagen onder domein: doubleclick.net

U kunt zich afmelden voor Google’s gebruik van cookies door een bezoek te brengen aan de Google advertising opt-out pagina. Meer informatie hierover vindt u hier: www.Google.com/policies/Technologies/Ads/

Privacy beleid

Wij van Dakplaza. respecteren en beschermen uw privacy. Hieronder kunt u lezen hoe we omgaan met uw persoonsgegevens.
In dit Privacybeleid wordt beschreven hoe we uw gegevens verwerken, opslaan en gebruiken. Dit Privacybeleid is in overeenstemming met de Algemene verordening gegevensbescherming van de EU en het Nederlands recht.
Dakplaza. is verantwoordelijk voor de verzameling, opslag en verwerking van uw gegevens. Sommige gegevens vragen we u persoonlijk, andere gegevens worden automatisch verzameld.

  1. Welke persoonsgegevens verzamelen we en waarom
    De persoonsgegevens die u aan ons verstrekt en gegevens die worden verzameld door onze digitale platforms worden gebruikt om ons een beter inzicht te verschaffen in onze consumenten en de relevantie van onze communicatie en aanbiedingen te bevorderen op alle punten waar u in aanraking komt met Dakplaza. Dakplaza. verzamelt persoonsgegevens om onze producten en informatie te leveren aan dealers, distributeurs, opdrachtnemers, klanten en zakenpartners en om te voldoen aan relevante wetgeving. Als een persoon ervoor kiest bepaalde persoonsgegevens niet aan ons te verstrekken, zijn we mogelijk niet in staat zaken te doen met de betreffende persoon of met de organisatie van die persoon, of de gevraagde producten en/of informatie aan de betreffende producten te leveren. Hieronder volgen de belangrijkste categorieën van gegevens die worden verzameld door Dakplaza. en de doeleinden waarvoor de gegevens worden verzameld:

1.1 In het kader van algemene bedrijfsactiviteiten van Dakplaza verzamelen we persoonsgegevens van personen, werknemers, leveranciers (inclusief externe serviceproviders), opdrachtnemers, verwante bedrijven, agenten en zakelijke klanten. Tot deze gegevens behoren mogelijk de naam, contactgegevens en andere gegevens van een persoon die nodig zijn voor dienstverbanddoeleinden of om zaken te doen met u of uw organisatie.

1.2 Om te helpen bij vragen
U kunt ervoor kiezen ons persoonsgegevens te verstrekken, met inbegrip van uw naam, e-mailadres of andere contactgegevens, wanneer u contact met ons opneemt per telefoon, e-mail, post of via onze digitale platforms. Deze gegevens stellen ons in staat om te reageren op aanvragen voor informatie over bijvoorbeeld onze producten, om regelingen te treffen voor metingen en voor het opstellen van een offerte voor installatie van de producten, of om een afspraak te maken voor onderhoud aan producten. De gegevens worden doorgegeven aan betrokken onafhankelijke installateurs of dealers om ons te helpen klanten bij te staan bij hun vragen of regelingen te treffen voor services, zoals een servicebezoek of een offerte.

1.3 Klanten en potentiële klanten
We kunnen persoonsgegevens van klanten en potentiële klanten verzamelen, waaronder naam, contactgegevens, betaal- en creditcardgegevens en andere gegevens die we nodig hebben om zaken te doen met de persoon of organisatie. We kunnen de gegevens doorgeven aan dealers of onafhankelijke installateurs voor het verwerken van de order van de klant, met inbegrip van het treffen van regelingen voor het bezorgen van producten aan de klant of het bijstaan van de klant bij vragen.

Als u een aankoop gedaan heeft via de account omgeving van de dakraamshop.nl (nadat u ingelogd bent), zal uw order voor u zichtbaar blijven voor een periode van 12 maanden nadat de order aan u is geleverd. Na 12 maanden wordt de order geanonimiseerd. Hierdoor kunt u na deze periode van 12 maanden de order niet meer inzien.

1.4 Marketingcommunicatie
Met uw toestemming kunnen we uw persoonsgegevens gebruiken om u te informeren over onze zakelijke activiteiten, producten en services. Indien u niet wilt dat we uw persoonsgegevens op deze wijze gebruiken, of niet wilt dat we u verder nog informatie toesturen, kunt u zich op elk moment afmelden voor onze nieuwsbrief. Onderaan onze verschillende communicatiekanalen kunt u een koppeling vinden waarmee u zich kunt afmelden, of u kunt zich afmelden door contact met ons op te nemen via e-mail of per post.

1.5 Bezoekers- en klantenenquêtes
We kunnen persoonsgegevens verzamelen van klanten of bezoekers aan onze websites in het kader van enquêtes over onze services en producten. Deze gegevens worden niet zonder uw toestemming gebruikt voor marketingcommunicatie.

1.6 Naleving van de wet
We kunnen persoonsgegevens verzamelen waar dat wordt vereist of toegestaan door de wet.
Persoonsgegevens en niet-persoonlijke gegevens die door ons worden verwerkt worden beschouwd als vertrouwelijk en worden niet verkocht of in lease gegeven aan derden.

  1. Hoe we uw gegevens verzamelen
    We verzamelen de gegevens die u aan ons verstrekt op het moment dat u producten, services of informatie van ons aanvraagt, zich bij ons inschrijft, deelneemt aan openbare forums of andere activiteiten op onze websites en in onze apps, deelneemt aan klantenenquêtes, of op andere wijze met ons communiceert.

2.1a Gebruik van cookies We verzamelen gegevens door middel van diverse technologieën, zoals cookies. Tot de gegevens die we verzamelen behoren onder andere gegevens met betrekking tot bezoeken aan onze websites en toepassingen, of het gebruik van onze toepassingen op sites of platforms van derden. Cookies zijn kleine bestanden waarmee informatie wordt opgeslagen op de computer, mobiele telefoon of een ander apparaat van een persoon. Ze stellen de entiteit die het cookie op het apparaat van de persoon heeft geplaatst in staat om die persoon te herkennen op verschillende websites en apparaten en/of in verschillende browsersessies. Cookies dienen diverse nuttige doeleinden. Ze helpen ons en derden bijvoorbeeld inzicht te verkrijgen in welk deel van onze website het populairst is door ons te laten zien welke pagina’s en functies door bezoekers worden gebruikt en hoeveel tijd ze op de pagina’s doorbrengen.

2.1b Wanneer u onze klantenservice belt, wordt het gesprek opgenomen voor trainingsdoeleinden. Het gesprek kan persoonlijke data bevatten. Wij gebruiken de opgenomen gesprekken om onze medewerkers van de klantenservice te trainen. Dit helpt ons de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Wij slaan de gesprekken voor een periode van 3 maanden op. Deze periode heeft geen betrekking op de persoonlijke data die van toepassing is op een wettelijke overeenkomst tussen u en ons, zoals bijvoorbeeld het doen van een aankoop in onze shop.

2.2 Google Analytics
Onze website maakt gebruik van Google Analytics, een service voor webanalyse van Google Inc. (“Google”). Google Analytics maakt gebruik van cookies die het mogelijk maken om uw gebruik van de website te analyseren. De informatie over uw gebruik van onze website die door het cookie wordt gegenereerd wordt doorgaans verzonden naar een server van Google in de VS en aldaar opgeslagen. Als IP-anonimisering is geactiveerd op de website, wordt uw IP-adres door Google vooraf ingekort indien u zich bevindt in een van de lidstaten van de Europese Unie of een ander land dat deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte. Slechts in uitzonderlijke gevallen wordt het volledige IP-adres verzonden naar een Google-server in de VS en aldaar ingekort. Google gebruikt deze gegevens om uw gebruik van de website te evalueren en rapporten op te stellen over websiteactiviteiten voor de exploitant van de website, en om andere diensten te leveren aan de exploitant van de website in verband met het gebruik van de website en het gebruik van internet. Het IP-adres dat door Google Analytics wordt verkregen in het kader van Google Analytics wordt niet gekoppeld aan andere Google-gegevens. U kunt het opslaan van cookies blokkeren in de instellingen van uw browser. Houd er echter rekening mee dat u mogelijk niet alle functies van onze website kunt gebruiken als u dat doet. Verder is het mogelijk de verzameling van de gegevens die worden gegenereerd met behulp van het cookie in verband met uw gebruik van de website (met inbegrip van uw IP-adres) alsmede de verwerking ervan door Google te blokkeren door de invoegtoepassing voor uw browser te downloaden en te installeren, die hier beschikbaar is: http://tools.google.com/dlpage.

2.3 Kiyoh
Dakplaza stuurt u binnen 14 dagen na levering van uw bestelling een enquête over uw ervaringen met ons bedrijf/ webshop of onze service. Deze enquêtes worden gebruikt voor het verzamelen van waardevolle feedback van onze klanten en helpen ons onze diensten steeds verder te verbeteren.

  1. Koppelingen naar andere websites
    Deze website bevat koppelingen naar andere websites (zoals Facebook, Google+, YouTube, Pinterest) waarop dit Privacybeleid niet van toepassing is. Let op: we spreken geen goedkeuring uit met betrekking tot andere websites en de inhoud daarvan. We raden u aan de privacyverklaring te lezen van elke website die u bezoekt.
  2. Delen van uw gegevens met andere bedrijven
    We delen uw persoonsgegevens niet, uitgezonderd in enkele situaties, zoals:
  • Wanneer bedrijven diensten verlenen namens ons, bijvoorbeeld pakketten bezorgen. Het is deze bedrijven niet toegestaan uw persoonsgegevens te gebruiken voor andere doeleinden dan om te voldoen aan onze opdracht of aan wettelijke voorschriften.
  • Wanneer we persoonsgegevens delen met derden om de veiligheid van onze klanten te waarborgen, om onze rechten en eigendommen te beschermen, om te voldoen aan gerechtelijke processen, of in andere gevallen waarin we te goeder trouw geloven dat bekendmaking wettelijk vereist is.
  • Wanneer u ons toestaat uw persoonsgegevens te delen met een ander bedrijf, bijvoorbeeld:
    • Wanneer u besluit uw persoonsgegevens te delen met zorgvuldig geselecteerde bedrijven zodat zij u aanbiedingen en promoties kunnen toezenden met betrekking tot hun producten en services.
    • Wanneer u ons opdraagt uw persoonsgegevens te delen met externe sites en platforms, bijvoorbeeld sociale netwerksites.
  1. Uw zeggenschap en keuzevrijheid
    We bieden u een zekere mate van zeggenschap en keuzevrijheid met betrekking tot de verwerking, het gebruik en het delen van uw gegevens door ons. Overeenkomstig het plaatselijk recht beschikt u mogelijk onder andere over de volgende zeggenschap en keuzevrijheid:
  • U kunt uw keuzes met betrekking tot abonnementen en nieuwsbrieven wijzigen
  • U kunt kiezen of u marketingcommunicatie van ons wilt ontvangen over producten en services waarvan wij denken dat deze mogelijk voor u interessant zijn.
  • U kunt kiezen of we uw persoonsgegevens delen met andere bedrijven, zodat zij u marketingcommunicatie kunnen toezenden met betrekking tot hun producten en services.
  • U kunt kiezen of u gerichte advertenties wilt ontvangen van veel advertentienetwerken, datanetwerken, en providers van marketinganalyse en andere services.
  • U kunt om inzage vragen in de persoonsgegevens die we van u in ons bezit hebben, onjuiste en onvolledige gegevens laten rectificeren, en in sommige gevallen vragen om de gegevens die we van u in bezit hebben te wissen (persoonlijke rechten).

U kunt uw zeggenschap en keuzemogelijkheden uitoefenen, of toegang vragen tot uw persoonsgegevens, door contact op te nemen met de Klantenservice of door de instructies op te volgen in de communicatie die u is toegezonden. Houd er rekening mee dat we, als u ons niet toestaat persoonsgegevens van u te verzamelen, bepaalde producten en services mogelijk niet aan u kunnen leveren, en dat bij sommige services mogelijk geen rekening kan worden gehouden met uw interesses en voorkeuren. Als u vragen hebt over de specifieke persoonsgegevens die we van u verwerken of bewaren, kunt u contact opnemen met de Klantenservice.

  1. Beveiliging, integriteit en bewaren van gegevens
    De beveiliging, integriteit en vertrouwelijkheid van uw gegevens zijn buitengewoon belangrijk voor ons. Daarom hebben we technische, administratieve en fysieke beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd om gegevens te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, bekendmaking, gebruik en wijziging. Van tijd tot tijd herzien we onze beveiligingsprocedures met het oog op recente ontwikkelingen op het gebied van technologie en methoden. Houd er rekening mee dat geen enkele beveiligingsmaatregel volmaakt of ondoordringbaar is, ongeacht onze uiterste inspanningen. We bewaren uw persoonsgegevens zolang als nodig is om de in dit Privacybeleid beschreven doeleinden te realiseren, tenzij een langere bewaarperiode vereist of toegestaan is door de wet.

Uw persoonsgegevens die zijn gebruikt voor de individuele aankoop (naam, adres, e-mail en telefoonnummer) bewaren wij 12 maanden in uw account voor uw overzicht. Wij bewaren uw persoonsgegevens voor de individuele aankoop voor garantiedoeleinden gedurende 2 jaar vanaf het moment van aankoop en voor belastingdoeleinden tot 7 jaar vanaf het moment van aankoop.

  1. Overdracht, opslag en internationale verwerking van gegevens. We zijn actief in veel landen en kunnen uw persoonsgegevens doorgeven aan ons zusterbedrijf VELUX A/S of aan derden op plaatsen verspreid over de hele wereld, voor de doeleinden die worden beschreven in dit Privacybeleid. Wij nemen redelijke stappen om de privacy van uw persoonsgegevens te beschermen, ongeacht waar ze door ons worden overgedragen, opgeslagen of verwerkt. Wanneer we persoonsgegevens gebruiken of bekendmaken die zijn overgebracht vanuit de Europese Unie, houden we ons aan de beginselen van het EU-VS-privacyschild, zoals uitgevaardigd door het Amerikaanse Department of Commerce, hanteren we standaardcontractbepalingen goedgekeurd door de Europese Commissie, implementeren we andere maatregelen waarin het recht van de Europese Unie voorziet om toe te zien op een adequate beveiliging, of verkrijgen we uw toestemming.
  2. Wijzigingen in dit privacybeleid
    Van tijd tot tijd kunnen we dit Privacybeleid wijzigen in verband met nieuwe technologieën, praktijken binnen de sector, regulatieve vereisten, of voor andere doeleinden. We stellen u op de hoogte als deze wijzigingen wezenlijk zijn, en indien dat wordt vereist door het toepasselijk recht, vragen we u om uw instemming.
  3. Opmerkingen en vragen
    Als u opmerkingen of vragen hebt met betrekking tot dit Privacybeleid, verzoeken we u contact op te nemen met onze Klantenservice. Onze sites en applicaties bevatten mogelijk koppelingen naar andere sites die niet ons eigendom zijn of niet onder ons toezicht staan, en we zijn niet verantwoordelijk voor de privacypraktijken van deze sites. We raden u aan waakzaam te zijn wanneer u onze sites of applicaties verlaat en het privacybeleid te lezen van andere sites die mogelijk uw persoonsgegevens verzamelen.
    U kunt een klacht indienen over de wijze waarop we omgaan met uw persoonsgegevens. U kunt contact met ons opnemen via de contactgegevens aan het eind van dit Privacybeleid. Als een klacht wordt ingediend, moeten de naam en contactgegevens van de klager worden doorgegeven aan Dakplaza. We onderzoeken dan de klacht en reageren binnen 30 dagen. Als u vindt dat wij de klacht niet naar tevredenheid hebben opgelost, kunt u een klacht indienen bij de:

Autoriteit Persoonsgegevens
Prins Clauslaan 60
P.O. Box 93374
2509 AJ Den Haag/The Hague
tel: +31 70 888 850
Fax: +31 70 888 8501
e-mail: info@autoriteitpersoonsgegevens.nl
Website: https://autoteitpersoonsgegevens.nl/nl

  1. Contactgegevens
    Deze website is eigendom van Dakplaza B.V. U kunt contact opnemen per e-mail via info@dakraamplaza.nl.
    Dit Privacybeleid werd voor het laatst bijgewerkt in september 2020.

 

Updated: januari 2022 PDF version
Algemene voorwaarden

Hier vindt u onze algemene voorwaarden

Hieronder vindt u de algemene voorwaarden voor particulieren en bedrijven. Wanneer u een bestelling bij ons plaatst, gaat u akkoord met deze voorwaarden.

Bovenaan vindt u de algemene voorwaarden voor particulieren. Daaronder volgen de algemene voorwaarden wanneer u als bedrijf zaken met ons doet.

Algemene Verkoopvoorwaarden voor PARTICULIEREN:

Dit zijn de algemene voorwaarden waaronder wij, Dakplaza.com B.V (hierna onder meer te noemen: “Dakplaza”, “wij” en “ons”), uw bestellingen van producten bij deze onlinewinkel verwerken en aanvaarden.

Deze algemene voorwaarden zijn bindend en dienen zorgvuldig te worden gelezen; met name de bepalingen betreffende prijzen, leveringsvoorwaarden, aansprakelijkheid, herroepings-/ontbindingsrecht en gevolgen van herroeping/ontbinding.

Als u vragen of opmerkingen heeft over deze algemene voorwaarden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Indien u een bestelling wilt plaatsen, neem dan deze algemene voorwaarden door en vink het vakje aan om te bevestigen dat u ermee akkoord gaat. Wanneer u zich registreert op “Behind Login”, wordt eerst uw e-mailadres gevalideerd, voordat u verder kunt gaan met de registratie.

Artikel 1 – Identiteit van het bedrijf

Dakplaza is een bedrijf dat is geregistreerd in Nederland gevestigd te Leiderdorp, Nederland, met adres Obool 8, 2353TG Leiderdorp, Nederland en ingeschreven in het handelsregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 83789014.

Onze contactgegevens zijn: e-mailadres: info@Dakplaza.com, openingstijden: maandag tot vrijdag, 09.00 – 16.00 uur.

Artikel 2 – De overeenkomst

Een overeenkomst tussen u en ons is alleen geldig als u ten minste 18 jaar oud bent. Dit houdt in dat wij geen enkele verplichting jegens u hebben indien u nog geen 18 jaar bent. Dit geldt ongeacht of wij u een orderbevestiging sturen. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt u dat u ten minste 18 jaar bent.

Als u ervoor kiest om een account op onze site aan te maken, valideren we eerst uw e-mailadres, voordat u het registratieproces kunt voltooien.

Wij kunnen uw bestelling accepteren en verwerken, ongeacht waar u zich bevindt. Meer informatie is te vinden onder “Artikel 6 – Levering van de producten” en “Artikel 8 – Internationale leveringen”.

Door uw bestelling te plaatsen, gaat u akkoord met het volgende:

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op uw bestelling en maken deel uit van de overeenkomst tussen u en ons.
  • De vermelde prijzen en kosten in deze onlinewinkel zijn door u bevestigd tijdens het bestelproces.
  • Wij kunnen gegevens aangaande uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres vastleggen ten behoeve van de afhandeling van uw bestelling. Zie ons Privacy- en cookiebeleid voor meer informatie.
  • Wij kunnen uw creditcard-, betaalpas- of bankgegevens doorgeven ten behoeve van de afhandeling van uw bestellingen en retouren.

Artikel 3 – Hoe weet ik of mijn bestelling is ontvangen?

Nadat uw bestelling is ontvangen, sturen wij u per e-mail een orderbevestiging. Wanneer u onze orderbevestiging heeft ontvangen, komt er tussen u en ons een wettelijk bindende overeenkomst tot stand. De overeenkomst geldt echter onder voorbehoud van goedkeuring van uw creditcard of betaalpas of andere betaalwijze (zie hierna onder “Artikel 5 – Hoe kan ik betalen?”). Indien uw creditcard, betaalpas of andere betaalwijze niet wordt goedgekeurd, is er geen sprake van een overeenkomst en rust op ons geen verplichting jegens u. Neem contact met ons op indien u niet binnen een werkdag een orderbevestiging ontvangt. Wij proberen uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken, maar zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door problemen met of fouten in elektronische communicatiesystemen waarop wij geen invloed hebben.

Artikel 4 – Wat is de prijs van de producten?

De aankoopprijs is de prijs die geldt op het moment dat u uw bestelling plaatst. De prijs van de door u bestelde producten, de eventuele verzendkosten en het totaalbedrag van uw aankoop worden gedurende het bestelproces en in de orderbevestiging aan u bevestigd. De prijs is inclusief de eventueel toepasselijke btw. Let op: indien wij een evidente fout (een ‘kennelijke vergissing’) hebben gemaakt in de prijsstelling van producten op de website, dan zijn wij niet gebonden aan die onjuiste prijs.

Artikel 5 – Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen via iDEAL, PayPal, creditcard of bankoverschrijving. Als u met een creditcard of betaalpas betaalt, wordt u gevraagd om de naam en het nummer op uw creditcard of betaalpas, de vervaldatum en, indien van toepassing, het uitgiftenummer en de driecijferige veiligheidscode op te geven. Deze informatie wordt via een sterk versleutelde verbinding rechtstreeks aan de bank verzonden om de geldigheid van uw creditcard of betaalpas te verifiëren. Zodra uw kaart is goedgekeurd door de bank, of in het geval van een betaling via iDEAL, PayPal of bankoverschrijving, zodra we de betaling op onze rekening hebben ontvangen, sturen we u een orderbevestiging per e-mail. Als u via een bankoverschrijving betaalt, wordt de levering vrijgegeven zodra de betalingen op onze rekening verschijnen. Als u met iDEAL of PayPal betaalt, sturen wij een bevestiging zodra iDEAL of PayPal de betaling aan ons bevestigt.

Artikel 6 – Levering van de producten

Wij nemen uw bestelling zo spoedig mogelijk in behandeling. Op onze orderbevestiging wordt de geschatte levertijd vermeld. Wij hebben de wettelijke plicht om de producten binnen 30 dagen na bevestiging van uw bestelling naar u te verzenden, maar we streven ernaar de producten eerder te verzenden.

Uw bestelling wordt geleverd op de wijze die is vermeld op onze orderbevestiging. Afhalen van uw bestelling uit ons magazijn is alleen mogelijk op afspraak. Kiest u ervoor om een product af te halen dat op voorraad is, dan ontvangt u automatisch een bevestiging met een afhaaldatum. Mocht u het product op een andere datum willen afhalen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice.

Als de levering van onze producten is vertraagd door een gebeurtenis buiten onze macht, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op, uiterlijk 30 dagen nadat de bestelling is bevestigd. In geval van vertraging nemen we maatregelen om de gevolgen van de vertraging zoveel mogelijk te beperken. Zo lang wij dit doen zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen die het gevolg zijn van die gebeurtenis, maar als er een risico is op een substantiële vertraging, kunt u contact met ons opnemen om de overeenkomst te ontbinden en restitutie te ontvangen voor eventuele betaalde, maar niet ontvangen producten. Als u het contract opzegt in verband met een vertraging, storten we het betaalde bedrag terug.

Wij zijn ervoor verantwoordelijk u een product te leveren dat aan de overeenkomst beantwoordt en het risico gaat niet eerder op u over dan nadat het product is geleverd.

Artikel 7 – Bezorgkosten

Afhankelijk van het afleveradres worden bezorgkosten in rekening gebracht. De bezorgopties en verschillende kosten zijn zichtbaar op de site als onderdeel van het bestelproces.

Artikel 8 – Garantie

We garanderen dat de producten voldoen aan de overeenkomst en vrij van gebreken worden vervaardigd en geleverd. Wij blijven aansprakelijk voor gebreken binnen de door dwingend recht gestelde termijn.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor verkleuring van niet-zichtbare delen, kleurverandering en verbleking veroorzaakt door de zon/condensatie/zure regen/zoute spatten of andere omstandigheden met corroderend effect of die het materiaal aantasten, verkleuring of achteruitgang van het hout als gevolg van het niet ten minste eenmaal in de twee jaar schuren en opnieuw lakken van het hout, knoesten in het hout, natuurlijke kleurvariaties van zowel het hout als het aluminium en staal alsmede lichte onvolmaaktheden – met inbegrip van kleurvariaties in het raam – die het zicht of andere vergelijkbare aspecten niet wezenlijk aantasten, ongeacht of deze als onvolkomenheden kunnen worden aangemerkt. Verder aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor gebreken of schade die direct of indirect gevolg zijn van: a) foutieve installatie, dat wil zeggen installatie uitgevoerd in strijd met de inbouwinstructies of (bij gebreke van dergelijke instructies) in strijd met goed vakmanschap, b) installatie buiten de aanbevolen installatiegebieden, c) foutieve bediening of verkeerd gebruik, d) veronachtzaming van onderhoud volgens de instructies in de gebruiksaanwijzing of (bij afwezigheid van dergelijke instructies) veronachtzaming van normaal onderhoud, e) gebruik van niet-compatibele vervangingsonderdelen of accessoires (bijvoorbeeld voedingseenheid), f) transport of enige andere vorm van behandeling, g) aanpassingen aan het product, h) overmacht, i) andere gebreken of schade die niet te wijten zijn aan materiaal-, productie- of constructiefouten, waarbij de voorgaande opsomming niet uitputtend is.

Verder zijn de voorwaarden voor de aanvullende garanties, beschreven in de afzonderlijke garanties van VELUX, Altaterra en LuxTra van toepassing. De voorwaarden van deze garanties en het land waarin u zich bevindt, hebben op geen enkele wijze invloed op uw wettelijke rechten.

Artikel 9 – Recht van ontbinding – defecte of verkeerd omschreven producten

Indien een aan u geleverd product gebreken vertoont, dient u dit zonder onnodige vertraging aan ons te melden. Om uw bestelling te kunnen identificeren, verzoeken wij u de volgende informatie te verstrekken wanneer u uw recht van ontbinding uitoefent:

  • Nummer van de orderbevestiging
  • Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres)
  • Gegevens van het product of de producten ten aanzien waarvan u de overeenkomst wenst te ontbinden

U hebt recht op gratis vervanging van het defecte product of op ontvangst van de vervangingsonderdelen die nodig zijn om het defecte product te repareren. We zijn te allen tijde gerechtigd een gebrekkig product te vervangen, tenzij dit voor u tot onevenredige kosten zou leiden.

Als blijkt dat wij niet aansprakelijk zijn voor het vermeende gebrek aan de producten, behouden we ons het recht voor onze kosten voor inspectie en onderhoud van het product aan u in rekening te brengen.

Ongeacht de zojuist genoemde oplossingen geldt dat u, indien een aan u geleverd product gebreken vertoont of niet overeenkomt met de beschrijving ervan, het recht hebt de overeenkomst te ontbinden binnen de termijn die is beschreven onder “Artikel 11 – Herroepingsrecht” hieronder en een volledige restitutie te ontvangen.

Artikel 10 – Gevolgen van ontbinding – defecte of verkeerd omschreven producten

Indien u de overeenkomst ontbindt (bijvoorbeeld omdat de geleverde producten gebreken vertonen of verkeerd zijn omschreven) en vraagt om restitutie van de aankoopprijs, storten wij alle van u ontvangen betalingen terug, inclusief de verzendkosten, zelfs als u voor een andere verzendmethode heeft gekozen dan de door ons aangeboden voordeligste standaardverzending. Wij voeren de terugbetaling zonder onnodige vertraging uit, maar uiterlijk:

  1. veertien (14) dagen na de dag waarop wij geleverde producten van u hebben terugontvangen, of
  2. (indien dit eerder is) veertien (14) dagen na de dag waarop u heeft aangetoond dat u de producten aan ons heeft geretourneerd, of
  3. (indien er geen producten zijn geleverd) veertien (14) dagen na de dag waarop wij over uw besluit tot ontbinding van de overeenkomst zijn geïnformeerd.

Wij voeren de terugbetaling via dezelfde betalingsmethode uit als de betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders met u is overeengekomen. In geen geval zijn voor u aan deze terugbetaling kosten verbonden.

Als u de overeenkomst ontbindt omdat de aan u geleverde producten gebreken vertonen of niet correct zijn omschreven, organiseren en betalen wij de retournering van de defecte of onjuiste producten naar ons magazijn.

In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. We zullen een dergelijke verminderde waarde bepalen zoals hieronder beschreven onder “Artikel 13 – Onze vaststelling van een eventuele verminderde waarde van de producten”.

Artikel 11 – Herroepingsrecht – zonder opgaaf van redenen

U heeft het wettelijk recht om de overeenkomst binnen veertien (14) dagen zonder opgave van redenen te ontbinden; www.dakraamplaza.nl geeft u echter – uit welwillendheid – in totaal zestig (60) dagen de tijd om de overeenkomst te ontbinden.

De ontbindingstermijn loopt af zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u wordt aangewezen) de door u bestelde producten ontvangt of – indien de overeenkomst betrekking heeft op meerdere producten die in één bestelling door u zijn besteld en afzonderlijk door ons zijn geleverd – zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u wordt aangewezen) het laatste product ontvangt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te ontbinden door een ondubbelzinnige verklaring van dit voornemen per e-mail te versturen naar info@dakraamplaza.nl.

Om uw bestelling te kunnen identificeren, verzoeken wij u de volgende informatie te verstrekken wanneer u uw recht op ontbinding uitoefent:

  • Nummer van de orderbevestiging
  • Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres)
  • Gegevens van het product of de producten ten aanzien waarvan u de overeenkomst wenst te ontbinden

Om aan de ontbindingstermijn te voldoen (d.w.z. dat u uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen uitoefent), hoeft u ons slechts voordat deze termijn afloopt uw kennisgeving te sturen, waarin u ons laat weten dat u uw recht op ontbinding uitoefent. U ontvangt van ons een e-mail waarin wordt bevestigd dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht.

Artikel 12 – Gevolgen van ontbinding – zonder opgaaf van redenen

Indien u gebruikmaakt van uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen, restitueren wij aan u alle van u ontvangen betalingen, met inbegrip van de verzendkosten; met dien verstande dat wij (i) extra bezorgkosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere bezorgwijze dan de goedkoopste standaard bezorgwijze die door ons wordt aangeboden niet restitueren, en (ii) eventueel waardeverlies van het geretourneerde product in mindering brengen. Wij voeren de terugbetaling zonder onnodige vertraging uit, maar uiterlijk:

  1. veertien (14) dagen na de dag waarop wij geleverde producten van u hebben terugontvangen, of
  2. (indien dit eerder is) veertien (14) dagen na de dag waarop u heeft aangetoond dat u de producten aan ons heeft geretourneerd, of
  3. (indien er geen producten zijn geleverd) veertien (14) dagen na de dag waarop we zijn geïnformeerd dat u de overeenkomst wilt ontbinden.

Wij voeren de terugbetaling via dezelfde betalingsmethode uit als de betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders met u is overeengekomen. In geen geval zijn voor u aan deze terugbetaling kosten verbonden.

Indien u gebruikmaakt van uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen, dient u het product terug te sturen naar ons op het adres Obool 8, 2353TG Leiderdorp, Nederland en de kosten van een dergelijke retourzending te dragen. Indien u wenst dat wij het product bij u afhalen, doen wij dat tegen betaling van ophaalkosten die afhankelijk zijn van het ophaaladres (dit is enkel mogelijk voor VELUX dakramen, niet voor raamdecoratie). In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. Wij stellen deze waardevermindering vast zoals hierna wordt beschreven.

Indien u de overeenkomst ontbindt op materiële gronden die u het recht geven de overeenkomst op te zeggen overeenkomstig het toepasselijk recht, nadat de producten naar u zijn verzonden of nadat u ze hebt ontvangen, regelen en bekostigen wij de retourzending. Voor informatie over de retourprocedure kunt u contact met ons opnemen via een e-mail naar info@dakraamplaza.nl.

Artikel 13 – Onze vaststelling van een eventuele waardevermindering van de producten

Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, mag u de producten hanteren en inspecteren, echter op voorwaarde dat u dit doet (i) met de nodige zorgvuldigheid en (ii) op dezelfde manier als gewoonlijk in een winkel is toegestaan. Indien de producten intensiever worden gehanteerd of geïnspecteerd, kan dit tot een waardevermindering van de producten leiden; wij zijn gerechtigd deze waardevermindering in mindering te brengen op de door ons uitgevoerde terugbetaling van de van u ontvangen betaling, of de waardevermindering bij u in rekening te brengen. Waardeverminderingen worden per geval vastgesteld. Tijdens het hanteren en inspecteren van de producten zoals hiervoor beschreven, mag u de doos openen en de stoffen en kleuren van de producten met de nodige zorgvuldigheid inspecteren, mits de doos wordt geopend zonder deze te beschadigen. Indien de doos is beschadigd, wordt dit gezien als een waardevermindering van de producten. Ook bij installatie van de producten bestaat er een gerede kans op een waardevermindering van de producten. Wij wijzen u erop dat u, zolang de producten in uw bezit zijn en totdat ze aan ons zijn geretourneerd, verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade daaraan.

Artikel 14 – Toepasselijk recht en forum

Overeenkomsten die door deze online winkel zijn afgesloten, zijn onderhevig aan het Nederlands recht; de Nederlandse rechtbanken hebben jurisdictie over alle geschillen of vorderingen voortvloeiend uit de overeenkomsten die via deze online winkel zijn gesloten.

Artikel 15 – Klachtenprocedure

Als u een klacht wilt indienen over de bestelprocedure, de levering, de producten of de communicatie, dan kunt u dit doen door zo snel mogelijk een e-mail te sturen naar info@dakraamplaza.nl met een volledige en duidelijke omschrijving. Wij zullen ons uiterste best doen om tot een minnelijke schikking te komen.

We zullen uw klacht binnen veertien (14) dagen na ontvangst beantwoorden. Als we een langere verwerkingstijd verwachten, zullen we nog steeds binnen veertien (14) dagen antwoorden, de ontvangst bevestigen en aangeven wanneer u een volledig antwoord kunt verwachten.

Als de klacht niet binnen vier (4) weken wordt opgelost, wordt de klacht een geschil dat valt onder de regeling voor geschillenbeslechting, zoals hieronder bepaald.

Artikel 16 – Geschillenbeslechting

Indien u een klacht over uw onlineaankoop wilt indienen, kunt u gebruikmaken van het portaal Onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie. Klik op deze link om uw klacht in te dienen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/

 

Algemene Verkoopvoorwaarden voor Bedrijven

Dit zijn de algemene voorwaarden waaronder wij, Dakplaza B.V. (hierna onder meer te noemen: “Dakplaza”, “wij” en “ons”), uw bestellingen van producten bij deze onlinewinkel verwerken en aanvaarden.

Deze algemene voorwaarden zijn bindend en dienen zorgvuldig te worden gelezen; met name de bepalingen betreffende prijzen, leveringsvoorwaarden, aansprakelijkheid, herroepings-/ontbindingsrecht en gevolgen van herroeping/ontbinding.

Als u vragen of opmerkingen heeft over deze algemene voorwaarden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Indien u een bestelling wilt plaatsen, neem dan deze algemene voorwaarden door en vink het vakje aan om te bevestigen dat u ermee akkoord gaat. Wanneer u zich registreert op “Behind Login”, wordt eerst uw e-mailadres gevalideerd, voordat u verder kunt gaan met de registratie.

Artikel 1 – Identiteit van het bedrijf

Dakplaza is een bedrijf dat is geregistreerd in Nederland gevestigd te Zwaag, Nederland, met adres Obool 8, 2353 TG Leiderdorp, Nederland en ingeschreven in het handelsregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 52573443 en btw-nummer NL850506025B01.

Onze contactgegevens zijn: e-mailadres: info@Dakraamplaza.nl, openingstijden: maandag tot vrijdag, 09.00 – 16.00 uur.

Artikel 2 – De overeenkomst

Een overeenkomst tussen u en ons kan alleen worden aangegaan als u ons een geldig btw-nummer verstrekt. Bij registratie vragen we u ook om uw bedrijfsregistratiedocument te uploaden zodat we het btw-nummer kunnen valideren.

Een overeenkomst tussen u en ons is alleen geldig als u ten minste 18 jaar oud bent. Dit houdt in dat wij geen enkele verplichting jegens u hebben indien u nog geen 18 jaar bent. Dit geldt ongeacht of wij u een orderbevestiging sturen. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt u dat u ten minste 18 jaar bent.

Als u ervoor kiest om een account op onze site aan te maken, valideren we eerst uw e-mailadres, voordat u het registratieproces kunt voltooien.

Wij kunnen uw bestelling accepteren en verwerken, ongeacht waar u zich bevindt. Wij voldoen alleen aan alle verplichtingen als we de juiste gegevens van u hebben ontvangen. Door uw bestelling te plaatsen, gaat u akkoord met het volgende:

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op uw bestelling en maken deel uit van de overeenkomst tussen u en ons.
  • De vermelde prijzen en kosten in deze onlinewinkel zijn door u bevestigd tijdens het bestelproces.
  • Wij kunnen gegevens aangaande uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres vastleggen ten behoeve van de afhandeling van uw bestelling. Zie ons Privacybeleid voor meer informatie.
  • Wij kunnen gegevens met betrekking tot uw creditcard of betaalpas doorgeven ten behoeve van de afhandeling van uw bestellingen, retouren of kortingen.
  • We maken een accountpagina voor uw bedrijf aan, zodat u een overzicht van uw bestellingen hebt en hier bij assistentie aan kunt refereren.

Artikel 3 – Hoe weet ik of mijn bestelling is ontvangen?

Nadat uw bestelling is ontvangen, sturen wij u per e-mail een bericht om u te laten weten dat uw bestelling is ontvangen. Nadat wij onze voorraden hebben gecontroleerd en kunnen bevestigen dat wij de door u verzochte bestelling kunnen uitvoeren, sturen wij u per e-mail een orderbevestiging. Wanneer u onze orderbevestiging heeft ontvangen, komt er tussen u en ons een wettelijk bindende overeenkomst tot stand. De overeenkomst geldt echter onder voorbehoud van goedkeuring van uw creditcard of betaalpas of andere betaalwijze (zie hierna onder “Artikel 5 – Hoe kan ik betalen?”). Indien uw creditcard, betaalpas of andere betaalwijze niet wordt goedgekeurd, is er geen sprake van een overeenkomst en rust op ons geen verplichting jegens u. Neem contact met ons op indien u niet binnen een werkdag een orderbevestiging ontvangt. Wij proberen uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken, maar zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door problemen met of fouten in elektronische communicatiesystemen waarop wij geen invloed hebben.

Artikel 4 – Wat is de prijs van de producten?

De aankoopprijs is de prijs die geldt op het moment dat u uw bestelling plaatst. De prijs van de door u bestelde producten, de eventuele verzendkosten en het totaalbedrag van uw aankoop worden gedurende het bestelproces en in de orderbevestiging aan u bevestigd. De prijs is inclusief de eventueel toepasselijke btw. Let op: indien wij een evidente fout (een ‘kennelijke vergissing’) hebben gemaakt in de prijsstelling van producten op de website, dan zijn wij niet gebonden aan die onjuiste prijs.

Artikel 5 – Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen via iDEAL, PayPal, creditcard of bankoverschrijving. Als u met een creditcard of betaalpas betaalt, wordt u gevraagd om de naam en het nummer op uw creditcard of betaalpas, de vervaldatum en, indien van toepassing, het uitgiftenummer en de driecijferige veiligheidscode op te geven. Deze informatie wordt via een sterk versleutelde verbinding rechtstreeks aan de bank verzonden om de geldigheid van uw creditcard of betaalpas te verifiëren. Zodra uw kaart is goedgekeurd door de bank, of in het geval van een betaling via iDEAL, PayPal of bankoverschrijving, zodra we de betaling op onze rekening hebben ontvangen, sturen we u een orderbevestiging per e-mail. Als u via een bankoverschrijving betaalt, wordt de levering vrijgegeven zodra de betalingen op onze rekening verschijnen. Als u met iDEAL of PayPal betaalt, sturen wij een bevestiging zodra iDEAL of PayPal de betaling aan ons bevestigt.

Artikel 6 – Levering van de producten

Wij nemen uw bestelling zo spoedig mogelijk in behandeling. Op onze orderbevestiging wordt de geschatte levertijd vermeld. Wij hebben de wettelijke plicht om de producten binnen 30 dagen na bevestiging van uw bestelling naar u te verzenden, maar we streven ernaar de producten eerder te verzenden.

Uw bestelling wordt geleverd op de wijze die is vermeld op onze orderbevestiging. Afhalen van uw bestelling uit ons magazijn is alleen mogelijk op afspraak. Kiest u ervoor om een product af te halen dat op voorraad is, dan ontvangt u automatisch een bevestiging met een afhaaldatum. Mocht u het product op een andere datum willen afhalen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice.

Als de levering van onze producten is vertraagd door een gebeurtenis buiten onze macht, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op, uiterlijk 30 dagen nadat de bestelling is bevestigd. In geval van vertraging nemen we maatregelen om de gevolgen van de vertraging zoveel mogelijk te beperken. Zo lang wij dit doen zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen die het gevolg zijn van die gebeurtenis, maar als er een risico is op een substantiële vertraging, kunt u contact met ons opnemen om de overeenkomst te ontbinden en restitutie te ontvangen voor eventuele betaalde, maar niet ontvangen producten.

Bij een vertraging in de levering van meer dan tien (10) werkdagen die voor u aanzienlijk ongemak veroorzaakt, kunt u verzoeken om levering met en een nieuwe leverdatum die niet minder dan vijf (5) werkdagen bedraagt vanaf de datum van de kennisgeving. U kunt er in dit geval ook voor kiezen om uw bestelling te ontbinden. Als we niet kunnen leveren op het nieuwe afgesproken tijdstip en de vertraging/niet-levering het gevolg is van opzet of grove nalatigheid aan onze kant, heeft u recht op vergoeding van bewezen schade die een direct gevolg is van de vertraging/niet-levering, tot maximaal het bedrag van de aankoopprijs. Op het moment dat we u informeren over de vertraging/niet-levering, dient u ons te laten weten of u wilt dat de overeenkomst wordt nagekomen of ontbonden.

U kunt ervoor kiezen om de producten naar een alternatief afleveradres te laten verzenden. Dit moet worden vermeld bij het plaatsen van de bestelling. U kunt bij zowel voor de bezorging als retourzending uw eigen bedrijfsadres, de locatie van uw klant of een andere locatie voor de bezorging en afhaling kiezen.

Wij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan de overeenkomst beantwoordt en aan alle overheidsregels die gelden op de datum waarop de overeenkomst is afgesloten.

Op het moment van levering gaat het risico van de levering over op u.

Artikel 7 – Bezorgkosten

Afhankelijk van het afleveradres worden bezorgkosten in rekening gebracht. De bezorgopties en verschillende kosten zijn zichtbaar op de site als onderdeel van het bestelproces.

Artikel 8 – Garantie

We garanderen dat de producten voldoen aan de overeenkomst en vrij van gebreken worden vervaardigd en geleverd. In het geval dat de producten of een onderdeel daarvan binnen 12 maanden na acceptatiegebreken blijken te vertonen in het ontwerp, vakmanschap of de materialen, dan zal Dakraamplaza.nl naar eigen goeddunken de producten vervangen of repareren of de prijs terugbetalen.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor verkleuring van niet-zichtbare delen, kleurverandering en verbleking veroorzaakt door de zon/condensatie/zure regen/zoute spatten of andere omstandigheden met corroderend effect of die het materiaal aantasten, verkleuring of achteruitgang van het hout als gevolg van het niet ten minste eenmaal in de twee jaar schuren en opnieuw lakken van het hout, knoesten in het hout, natuurlijke kleurvariaties van zowel het hout als het aluminium en staal alsmede lichte onvolmaaktheden – met inbegrip van kleurvariaties in het raam – die het zicht of andere vergelijkbare aspecten niet wezenlijk aantasten, ongeacht of deze als onvolkomenheden kunnen worden aangemerkt. Verder aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor gebreken of schade die direct of indirect gevolg zijn van: a) foutieve installatie, dat wil zeggen installatie uitgevoerd in strijd met de inbouwinstructies of (bij gebreke van dergelijke instructies) in strijd met goed vakmanschap, b) installatie buiten de aanbevolen installatiegebieden, c) foutieve bediening of verkeerd gebruik, d) veronachtzaming van onderhoud volgens de instructies in de gebruiksaanwijzing of (bij afwezigheid van dergelijke instructies) veronachtzaming van normaal onderhoud, e) gebruik van niet-compatibele vervangingsonderdelen of accessoires (bijvoorbeeld voedingseenheid), f) transport of enige andere vorm van behandeling, g) aanpassingen aan het product, h) overmacht i) andere gebreken of schade die niet te wijten zijn aan materiaal-, productie- of constructiefouten, waarbij de voorgaande opsomming niet uitputtend is.

Verder zijn de voorwaarden voor de aanvullende garanties, beschreven in de afzonderlijke garanties van VELUX, Altaterra en LuxTra van toepassing. De voorwaarden van deze garanties en het land waarin u zich bevindt, hebben op geen enkele wijze invloed op uw wettelijke rechten.

Indien wij de overeenkomst niet nakomen, zijn wij verantwoordelijk voor alle door u geleden schade die het voorzienbare gevolg is van onze tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. Schade is voorzienbaar indien de schade een evident gevolg is van onze tekortkoming in de nakoming of indien er op het moment dat de overeenkomst tot stand kwam door u en ons redelijkerwijs rekening mee werd gehouden dat de schade zich zou kunnen voordoen.

Dakraamplaza.nl kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor enige incidentele of gevolgverliezen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, winstderving, verlies van klandizie, inkomsten, goodwill of verwachte besparingen of inkomsten, of enige bijzondere schade, smartengeld, schadevergoedingen of gevolgschade, of welke boetes of andere financiële verliezen dan ook, voortvloeiend uit of in verband met een bestelling of leveringsovereenkomst.

Dakplaza is niet aansprakelijk voor enig verlies als gevolg van defecten of vertragingen of enige andere schade als gevolg van omstandigheden waarop Dakplaza geen invloed kan uitoefenen, met inbegrip van oorlog, terreur, vandalisme, brand, boycots, import- of exportbeperkingen, burgerlijke of politieke onrust, stakingen, blokkades, tekort aan mankracht of voorraden, grote natuurrampen, pandemieën en dergelijke.

De maximale aansprakelijkheid van Dakplaza, voortkomend, op welke wijze dan ook, uit of in verband met de levering van de producten (hetzij wegens contractbreuk, nalatigheid, verkeerde voorstelling van zaken of anderszins), is beperkt tot de factuurprijs van de producten.

Artikel 9 – Recht van ontbinding – defecte of verkeerd omschreven producten

Indien een aan u geleverd product gebreken vertoont, dient u dit zonder onnodige vertraging aan ons te melden. Om uw bestelling te kunnen identificeren, verzoeken wij u de volgende informatie te verstrekken wanneer u uw recht van ontbinding uitoefent:

  • Nummer van de orderbevestiging
  • Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres)
  • Gegevens van het product of de producten ten aanzien waarvan u de overeenkomst wenst te ontbinden

U hebt recht op gratis vervanging van het defecte product of op ontvangst van de vervangingsonderdelen die nodig zijn om het defecte product te repareren. We zijn te allen tijde gerechtigd een gebrekkig product te vervangen, tenzij dit voor u tot onevenredige kosten zou leiden.

Als blijkt dat wij niet aansprakelijk zijn voor het vermeende gebrek aan de producten, behouden we ons het recht voor onze kosten voor inspectie en onderhoud van het product aan u in rekening te brengen.

Ongeacht de zojuist genoemde oplossingen geldt dat u, indien een aan u geleverd product gebreken vertoont of niet overeenkomt met de beschrijving ervan, het recht hebt de overeenkomst te ontbinden binnen de termijn die is beschreven onder “Artikel 11 – Herroepingsrecht” hieronder en een volledige restitutie te ontvangen.

Artikel 10 – Gevolgen van ontbinding – defecte of verkeerd omschreven producten

Indien u de overeenkomst ontbindt (bijvoorbeeld omdat de geleverde producten gebreken vertonen of verkeerd zijn omschreven) en vraagt om restitutie van de aankoopprijs, storten wij alle van u ontvangen betalingen terug, inclusief de verzendkosten, zelfs als u voor een andere verzendmethode heeft gekozen dan de door ons aangeboden voordeligste standaardverzending. Wij voeren de terugbetaling zonder onnodige vertraging uit, maar uiterlijk:

  1. veertien (14) dagen na de dag waarop wij geleverde producten van u hebben terugontvangen, of
  2. (indien dit eerder is) veertien (14) dagen na de dag waarop u heeft aangetoond dat u de producten aan ons heeft geretourneerd, of
  3. (indien er geen producten zijn geleverd) veertien (14) dagen na de dag waarop wij over uw besluit tot ontbinding van de overeenkomst zijn geïnformeerd.

Wij voeren de terugbetaling via dezelfde betalingsmethode uit als de betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders met u is overeengekomen. In geen geval zijn voor u aan deze terugbetaling kosten verbonden.

Als u de overeenkomst ontbindt omdat de aan u geleverde producten gebreken vertonen of niet correct zijn omschreven, organiseren en betalen wij de retournering van de defecte of onjuiste producten naar ons magazijn.

In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. We zullen een dergelijke verminderde waarde bepalen zoals hieronder beschreven onder “Artikel 13 – Onze vaststelling van een eventuele verminderde waarde van de producten”.

Artikel 11 – Herroepingsrecht – zonder opgaaf van redenen

U heeft het wettelijk recht om de overeenkomst binnen veertien (14) dagen zonder opgave van redenen te ontbinden; www.Dakraamplaza.nl geeft u echter – uit welwillendheid – in totaal zestig (60) dagen de tijd om de overeenkomst te ontbinden.

De ontbindingstermijn loopt af zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u wordt aangewezen) de door u bestelde producten ontvangt of – indien de overeenkomst betrekking heeft op meerdere producten die in één bestelling door u zijn besteld en afzonderlijk door ons zijn geleverd – zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u wordt aangewezen) het laatste product ontvangt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te ontbinden door een ondubbelzinnige verklaring van dit voornemen per e-mail te versturen naar info@Dakraamplaza.nl.

Om uw bestelling te kunnen identificeren, verzoeken wij u de volgende informatie te verstrekken wanneer u uw recht op ontbinding uitoefent:

  • Nummer van de orderbevestiging
  • Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres)
  • Gegevens van het product of de producten ten aanzien waarvan u de overeenkomst wenst te ontbinden

Om aan de ontbindingstermijn te voldoen (d.w.z. dat u uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen uitoefent), hoeft u ons slechts voordat deze termijn afloopt uw kennisgeving te sturen, waarin u ons laat weten dat u uw recht op ontbinding uitoefent. De producten die u retourneert moeten in de originele verpakking zitten en compleet zijn, wat betekent dat de verpakking alle onderdelen moet bevatten en dat het product, de onderdelen en de verpakking niet beschadigd mogen zijn. U ontvangt van ons een e-mail waarin wordt bevestigd dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht.

Artikel 12 – Gevolgen van ontbinding – zonder opgaaf van redenen

Indien u gebruikmaakt van uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen, restitueren wij aan u alle van u ontvangen betalingen, met inbegrip van de verzendkosten; met dien verstande dat wij (i) extra bezorgkosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere bezorgwijze dan de goedkoopste standaard bezorgwijze die door ons wordt aangeboden niet restitueren, en (ii) eventueel waardeverlies van het geretourneerde product in mindering brengen. Wij voeren de terugbetaling zonder onnodige vertraging uit, maar uiterlijk:

  1. veertien (14) dagen na de dag waarop wij geleverde producten van u hebben terugontvangen, of
  2. (indien dit eerder is) veertien (14) dagen na de dag waarop u heeft aangetoond dat u de producten aan ons heeft geretourneerd, of
  3. (indien er geen producten zijn geleverd) veertien (14) dagen na de dag waarop we zijn geïnformeerd dat u de overeenkomst wilt ontbinden.

Wij voeren de terugbetaling via dezelfde betalingsmethode uit als de betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders met u is overeengekomen. In geen geval zijn voor u aan deze terugbetaling kosten verbonden.

Indien u gebruikmaakt van uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen, dient u het product terug te sturen naar ons magazijn op het adres Obool 8, 2353 TG Leiderdorp, Nederland en de kosten van een dergelijke retourzending te dragen. Indien u wenst dat wij het product bij u afhalen, doen wij dat tegen betaling van ophaalkosten die afhankelijk zijn van het ophaaladres. In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. Wij stellen deze waardevermindering vast zoals hierna wordt beschreven.

Indien u de overeenkomst ontbindt op materiële gronden die u het recht geven de overeenkomst op te zeggen overeenkomstig het toepasselijk recht, nadat de producten naar u zijn verzonden of nadat u ze hebt ontvangen, regelen en bekostigen wij de retourzending. Voor informatie over de retourprocedure kunt u contact met ons opnemen via een e-mail naar info@Dakraamplaza.nl.

Artikel 13 – Onze vaststelling van een eventuele waardevermindering van de producten

Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, mag u de producten hanteren en inspecteren, echter op voorwaarde dat u dit doet (i) met de nodige zorgvuldigheid en (ii) op dezelfde manier als gewoonlijk in een winkel is toegestaan. Indien de producten intensiever worden gehanteerd of geïnspecteerd, kan dit tot een waardevermindering van de producten leiden; wij zijn gerechtigd deze waardevermindering in mindering te brengen op de door ons uitgevoerde terugbetaling van de van u ontvangen betaling, of de waardevermindering bij u in rekening te brengen. Waardeverminderingen worden per geval vastgesteld. Tijdens het hanteren en inspecteren van de producten zoals hiervoor beschreven, mag u de doos openen en de stoffen en kleuren van de producten met de nodige zorgvuldigheid inspecteren, mits de doos wordt geopend zonder deze te beschadigen. Indien de doos is beschadigd, wordt dit gezien als een waardevermindering van de producten. Ook bij installatie van de producten bestaat er een gerede kans op een waardevermindering van de producten. Wij wijzen u erop dat u, zolang de producten in uw bezit zijn en totdat ze aan ons zijn geretourneerd, verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade daaraan.

Artikel 14 – Schade tijdens het vervoer

Schade aan producten opgelopen tijdens het transport dient op de leveringsdocumenten van de chauffeur te worden aangegeven alvorens de ontvanger voor de producten tekent. De schade moet binnen zeven (7) werkdagen na de daadwerkelijke leverdatum aan de klantenservice worden gemeld. Defecten die niet duidelijk waren tijdens de inspectie bij ontvangst van de producten, moeten binnen één (1) maand na de leveringsdatum aan de klantenservice worden gemeld. Het e-mailadres van de klantenservice is info@Dakraamplaza.nl.

Artikel 15 – Account

Wanneer u zich op de site registreert, vindt u op de pagina “Mijn account” uw contactgegevens, een overzicht van uw bestellingen en een accountbeheerpagina inclusief persoonlijke ondersteuning, een Quick Order Tool en het Kortingsbeleid.

Artikel 16 – Intellectuele eigendomsrechten

Als klant van Dakraamplaza.nl dient u zich te houden aan de instructies van Dakraamplaza.nl met betrekking tot de bescherming van de intellectuele eigendomsrechten van Dakraamplaza.nl met betrekking tot de producten, voor zover dergelijke rechten (inclusief maar niet beperkt tot auteursrechten, patenten, geregistreerde modellen, modelrechten en handelsmerken) niet worden uitgeput door de verkoop van de producten aan u.

Artikel 17 – Vervanging van bepalingen

Indien een bepaling in deze voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de volledige algemene voorwaarden aan. In dat geval zullen de partijen (een) nieuwe vervangende bepaling(en) vaststellen, die juridisch zoveel mogelijk het doel van de oorspronkelijke bepaling dient.

Artikel 18 – Toepasselijk recht en forum

Overeenkomsten die door deze online winkel zijn afgesloten, zijn onderhevig aan het Nederlands recht; de Nederlandse rechtbanken hebben jurisdictie over alle geschillen of vorderingen voortvloeiend uit de overeenkomsten die via deze online winkel zijn gesloten.

Artikel 19 – Klachtenprocedure

Als u een klacht wilt indienen over de bestelprocedure, de levering, de producten of de communicatie, dan kunt u dit doen door zo snel mogelijk een e-mail te sturen naar info@Dakraamplaza.nl met een volledige en duidelijke omschrijving. Wij zullen ons uiterste best doen om tot een minnelijke schikking te komen.

We zullen uw klacht binnen veertien (14) dagen na ontvangst beantwoorden. Als we een langere verwerkingstijd verwachten, zullen we nog steeds binnen veertien (14) dagen antwoorden, de ontvangst bevestigen en aangeven wanneer u een volledig antwoord kunt verwachten.

Als de klacht niet binnen vier (4) weken wordt opgelost, wordt de klacht een geschil dat valt onder de regeling voor geschillenbeslechting, zoals hieronder bepaald.

 

 

 

Updated: januari 2022